TV-kort i ALDI?
Fra : Peter

Dato : 29-11-02 12:52

Hvilket mærke er det?
Tilbuddet gælder fra den 1.12.2002. Kan ikke finde noget link!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-11-02 13:03

Peter skrev:

> Hvilket mærke er det?
> Tilbuddet gælder fra den 1.12.2002. Kan ikke finde noget link!

Den ver lige oppe at vende her i gruppen i går.

--
Lars

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-11-02 14:54

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:as7kh3$ul$1@sunsite.dk...
> Hvilket mærke er det?
> Tilbuddet gælder fra den 1.12.2002. Kan ikke finde noget link!

Tja, på billedet står der Phillips.

MVH

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 29-11-02 15:25

On Fri, 29 Nov 2002 14:54:05 +0100, "Tommy Hansen"
<tommy.hansen@post.tele.dk> wrote:

>Tja, på billedet står der Phillips.

Det er den chip, der er på kortet, som kommer fra Aldis sædvanlige
leverandør Medion. Muligvis dette:
http://www.heise.de/newsticker/data/law-02.05.02-000/

Fra : Peter

Dato : 29-11-02 19:46

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, på billedet står der Phillips.

Tja, det kan jeg godt se!

Fra : Taba

Dato : 01-12-02 22:56

On Fri, 29 Nov 2002 12:52:18 +0100, "Peter" <p@p.pp> wrote:

>Hvilket mærke er det?
>Tilbuddet gælder fra den 1.12.2002. Kan ikke finde noget link!

Det er vist et Medion (driverne siger noget om Tevion og Medion).
Modellen hedder MD 9717. Jeg kan ikke finde noget info på den på
MEdion's hjemmeside, men der kan man downlaode drivere til den!

Her er lidt info om det (på tysk):
http://www.chip.de/news_stories/unterseite_news_stories_8736500.html

//Taba

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-12-02 23:22

Taba skrev:

> Det er vist et Medion (driverne siger noget om Tevion og Medion).
> Modellen hedder MD 9717.

På min kasse står der nu MD5044. Det kan da godt være at det er det samme
kort for de ligner hinanden fuldstændig.
http://www.google.com/search?q=md5044

--
Lars

Fra : Taba

Dato : 02-12-02 11:28

On Sun, 1 Dec 2002 23:22:03 +0100, "Lars Jørgensen"
<lagojo@VARMPOST.com> wrote:
>På min kasse står der nu MD5044. Det kan da godt være at det er det samme
>kort for de ligner hinanden fuldstændig.
>http://www.google.com/search?q=md5044

Okay, åbenbart.
Hvordan er kortet i brug? Hvad synes du om kvaliteten af billedet når
man ser TV? Ligesom at se alm. TV eller er det (meget) ringere? Hvis
du har andre ting du vil dele må du MEGET gerne det....

//Taba

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-12-02 11:53

Taba skrev:

> [...]
> man ser TV? Ligesom at se alm. TV eller er det (meget) ringere? Hvis
> du har andre ting du vil dele må du MEGET gerne det....

Jeg vil hellere henvise til news:dk.edb.videoredigering hvor der allerede er
flere der skriver/spørger om det TV-kort.

I de timer jeg her rodet med kortet, har jeg ellers fået det indtryk at det
er ret okay.
Det svage punkt er det medfølgende software. PowerVCR gør ikke noget godt
indtryk på mig, man det kan da anvendes. Jeg kan se at andre har det på
samme måde.... men hva' kan man forlange for 399,-

--
Lars

Fra : Lestat

Dato : 02-12-02 12:02

My sentiments exactly. PowerVCR II er et ret dårligt program. Det finder
ikke kanaler ret hurtigt, interfacet er klodset, og det tilbyder ingen af de
lækre avancerede funktioner såsom deinterlacing som er rare at have. Desuden
bruger det moderat meget CPU i forhold til andre løsninger som f.eks.FlyDS
og ShowShifter.

K.