Hvad bruges den ledning til ? (PSU)
Fra : Michael Lynge

Dato : 29-11-02 05:34

Jeg er ved at sætte et nyt bundkort i en PC og ser at der er en SORT/HVID
ledning der kommer ud sammen med den andre strømledninger fra PSU´en.

Hvad bruges denne sort/hvide ledning til ??
Det er et 3 pin lille hvid "hunstik" der sidder på.

Og naturligvis er der strømkablet til bundkortet og resten er kabler til IDE
drev mm.

vh\m

Fra : Leony

Dato : 29-11-02 07:37

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra PSU´en.
> Hvad bruges denne sort/hvide ledning til ??
> Det er et 3 pin lille hvid "hunstik" der sidder på.

Umiddelbart kunne det godt lyde som om at det er rpm måler til blæseren i
PSU'en.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Darth_Vader

Dato : 29-11-02 10:14

er den ikke til at koble på hvis du har et stik på MB hvor der står noget
med "psu_fan"
mvh
henrik

Fra : Brian Hansen

Dato : 29-11-02 11:43

> [...]
>
> Hvad bruges denne sort/hvide ledning til ??
> Det er et 3 pin lille hvid "hunstik" der sidder på.

Lyder som en temp. måler...?!

Fra : Martin S.

Dato : 29-11-02 13:23

"Brian Hansen" <zyklonb@zyklonb.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
SORT/HVID

> Lyder som en temp. måler...?!

Næppe, de ser ikke sådan ud. Sikkert en rpm-enhed som du kan koble til på
boardet i PSU_FAN stikket.