PPP + routing
Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 28-11-02 16:43

Hej

Jeg ved godt at mit problem er ved at være lidt out-dated, men jeg er én af
dem, der stadig er nød til at bruge ISDN for at komme på Internet.

Nu har jeg i et stykke tid prøvet, at få PPP til at virke under Mandrake 9.0
sammen med min Eicon Diva ISDN adapter. Det er lykkedes mig at få adaptoren
sat rigtig op med KPPP og jeg har også fået pppd med options "demand" til at
virke, når jeg pinger på maskinen med ISDN adapteren på. Der er også "hul"
med fx. Mozilla.

Mit problem er nu, at jeg også gerne vil have andre maskiner til at bruge
min "dial-up-server". Men jeg kan ikke rigtigt for "hul" igennem til
Internet.
Hvis jeg registerer min "dial-up-server" som default gateway på en Windows
PC, kan jeg godt få aktiveret ppp på "dial-up-serveren", hvis jeg pinger en
server på Internet.
Jeg får bare ikke noget svar retur fra ping. Jeg kan heller ikke bruge andre
internet værktøjer (IE, OE, etc.)

En bekendt foreslog, at det måske har noget at gøre med at der ikke bliver
fortaget IP Masquerading mod Internet. Hvordan gør jeg det?

Kan det være et firewall problem? Jeg har stoppet Shorewall, så det burde
vel ikke være problemet.

Kan der være andet galt?

Venligst

Jesper

Fra : Bo Simonsen

Dato : 29-11-02 02:34

Jesper S. Knudsen wrote:

> Jeg ved godt at mit problem er ved at være lidt out-dated, men jeg er én af
> dem, der stadig er nød til at bruge ISDN for at komme på Internet.

Jeg mindes stadigvæk den tid *suk*

> En bekendt foreslog, at det måske har noget at gøre med at der ikke bliver
> fortaget IP Masquerading mod Internet. Hvordan gør jeg det?

iptables -t nat -A POSTROUTING -s <netkortets ip/subnet maske> -j MASQUERADE

Hvis du udskifter ip og subnet maske burde det virke, for yderligere
læsning:

   http://www.braindump.dk/dk/wiki/?wikipage=IpTables

Mvh. Bo