Socket 5?
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 29-11-02 00:10

Er der nogen der ved hvad den hurtigste processor til Socket 5 hedder?

Jeg har en gammel bærbar fra '97, som har en 120mhz Socket 5 processor. Den
kan overclockes til 200mhz (har flyttet på nogle jumpere), men det er jo
ikke en holdbar løsning i en bærbar for der er ingen blæser.
Findes der en 200mhz Socket 5 processor?

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-11-02 10:14

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> crashed Echelon
writing news:as67al$rg8$1@sunsite.dk:

> [...]
> jumpere), men det er jo ikke en holdbar løsning i en bærbar for der er
> ingen blæser. Findes der en 200mhz Socket 5 processor?

Du kan faktisk komme op på 400Mhz, måske endda 500Mhz, med en AMD K6-2
processor, da den har indbygget multiplier.

http://www6.tomshardware.com/howto/01q1/010212/

--
Bjarke Andersen

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 29-11-02 10:39

> Du kan faktisk komme op på 400Mhz, måske endda 500Mhz, med en AMD K6-2
> processor, da den har indbygget multiplier.
>
> http://www6.tomshardware.com/howto/01q1/010212/

Tak, men jeg har allerede fundet den link.
Det bliver "lidt" svært at få plads til en voltage converter i en bærbar.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-11-02 11:12

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> crashed Echelon
writing news:3de733dd$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Tak, men jeg har allerede fundet den link.
> Det bliver "lidt" svært at få plads til en voltage converter i en bærbar.

Yearp, men har hørt om K6'ere som ikke krævede det, så det kommer vel an på
hvor meget det nuværende bundkort kan spytte ud med.

--
Bjarke Andersen