Kan ikke brænde RH8.0 ISO cd 1 med Nero?
Fra : Bokaj

Dato : 28-11-02 22:45

Hej,
jeg har hentet Red Hat 8.0 ISO images (psyche-i386-disc.iso) 1-3. Jeg
forsøger at brænde dem ud på cd'er, hvilket er lykkedes fint for cd 2 og 3,
men cd 1 er tilsyneladende tom, når den er færdig med at brænde, og jeg kan
ikke boote fra den.

Jeg bruger iøjeblikket Nero 5.5 i windows (af gode grunde) til at brænde.
Jeg vælger File -> burn image... og derefter iso filen.

Skal cd 1 (psyche-i386-disc1.iso) brændes på en speciel måde før den virker?

mvh.
Bokaj

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 28-11-02 22:59

"Bokaj" <nr@sprit.dk> writes:

> [...]
> Jeg vælger File -> burn image... og derefter iso filen.
>
> Skal cd 1 (psyche-i386-disc1.iso) brændes på en speciel måde før den virker?

Jeg har aldrig gjort noget specielt for at brænde CD1 (den der kan
boote). Har du kontrolleret MD5 checksummen på CD1-ISO'en?

--
Christian Hemmingsen

Fra : Bokaj

Dato : 30-11-02 09:21

"Christian Hemmingsen" <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> wrote
in message news:m2smxl4ar4.fsf@kewl.kampsax.dtu.dk...

> Jeg har aldrig gjort noget specielt for at brænde CD1 (den der kan
> boote). Har du kontrolleret MD5 checksummen på CD1-ISO'en?

Nej, hvordan fungerer det helt præcist? Jeg har hentet den fil, der
indeholder checksummerne, men kræver det ikke, at jeg er i linux for at
kontrollere om summen er korrekt?

Bokaj

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-11-02 11:49

"Bokaj" <nr@sprit.dk> writes:

> [...]
>
> Nej, hvordan fungerer det helt præcist? Jeg har hentet den fil, der
> indeholder checksummerne, men kræver det ikke, at jeg er i linux for at

Joda. md5sum fås til Windows - jeg kan ikke huske hvor, men det ved
google vist.

/Rasmus

If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : P og T

Dato : 30-11-02 12:01

"Bokaj" <nr@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger iøjeblikket Nero 5.5 i windows (af gode grunde) til at brænde.
> Jeg vælger File -> burn image... og derefter iso filen.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener der er "noget" med Nero der... Prøv med
CDRWin den kan i hvertfald.

Per