Husk indhold af Rs fra det link der blev k~
Fra : Henrik Johasen

Dato : 28-11-02 21:56

Jeg har lavet en side hvor de forskellige brancer bliver til link
på en ny side. Når brugeren så klikker på linket, så skal jeg
bruge indholdet af Rs på den næste side Butik.asp. På denne side
skal jeg nemlig liste alle butikker fra den brance der blev
klikket på.

Så hvordan kan overføre indholdet på næste side ?
Response.Write"<td width=200 align=left ><B><a href=Butik.Asp>"&
rs("Brance") &"</a></B></td>"

Venlig hilsen

Henrik Johansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-11-02 23:42

Henrik Johasen skrev:

> [...]
> bruge indholdet af Rs på den næste side Butik.asp. På denne side
> skal jeg nemlig liste alle butikker fra den brance der blev

Normalt vil man hente brancherne på den første side, og butikkerne
på den næste. Hvis ikke du har nogen særlig grund til også at vise
butikkerne på side 1 vil jeg anbefale dig at gøre sådan.

> Så hvordan kan overføre indholdet på næste side ?
> Response.Write"<td width=200 align=left ><B><a href=Butik.Asp>"&
> rs("Brance") &"</a></B></td>"

Du har formentlig et id for brancerne. Så kan man skrive:

rs("branche") %></a>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Johasen

Dato : 29-11-02 23:14

Hej Jens det er også det den skal, men kun de butikker for den brance
jeg klikker på

Henrik

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> butikkerne på side 1 vil jeg anbefale dig at gøre sådan.

> Du har formentlig et id for brancerne. Så kan man skrive:

&gt; rs("branche") %></a>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-02 23:28

Henrik Johasen skrev:

> Hej Jens det er også det den skal, men kun de butikker for den
> brance jeg klikker på

Det var også det jeg lagde op til. Vis os noget kode og fortæl hvor
det går galt.

Jeg har vist hvordan du kan linke til de enkelte brancher. I den
anden asp-fil læser du brancheværdien med følgende kode:

   Dim brancheID
   brancheID = Request.Querystring("brancheID")

For at sikre dig mod fejl og misbrug bør du kontrollere at
brancheID kun indeholder et nummer.

   If Not IsNumeric(brancheID) Then
       Response.Redirect "branche.asp"
   End If

Nu kan du benytte brancheID til at vælge butikkerne fra den
relevante branche:

   Dim sql
   sql = "SELECT butikID, navn FROM butikker " & _
       " WHERE brancheID = " & brancheID

Sql-sætningen sendes til databasen som returnerer et postsæt du kan
gennemløbe.

NB: Gør dig selv og os andre en tjeneste og kig på min signatur.
Det er lettere at følge en tråd når der svarene følger efter
spørgsmålene - se gerne vejledningen på usenet.dk-siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Johasen

Dato : 01-12-02 02:40

> [...]
> Det er lettere at følge en tråd når der svarene følger efter
> spørgsmålene - se gerne vejledningen på usenet.dk-siden.

Hej Jens

Det virker ikke, det er nok af den grund at jeg ikke har vist hele
koden, jeg lister Brancher op i tre rækker. Så BrancheID forekommer
ikke kun en gang. Se koden her under.

<title>Liste over Brancher hos </title>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if
((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight;
onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW ||
innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
<head>
</head>
<%

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/data/Amager.mdb")
Conn.Open DSN

   Dim brancheID

strSQL = "SELECT * FROM Branche order by Branche"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

   ' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
   Do

response.Write "<table width=600 border=0 bgcolor=#FFFFFF><tr>"

   if rs.EOF then
   response.write "<B><td width=200 align=left></td></B>"
   Else

    Response.Write"<td width=200 align=left ><B><a href=Butik.Asp>"&
rs("Branche") &"</a></B></td>"
   ' Gå til næste Record i rs
   rs.MoveNext
   End if

[...]

response.Write "</table></tr>"

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close

%>

MHV Henrik Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-02 14:33

Henrik Johasen skrev:

> Hej Jens

Hej Henrik

Jeg prøver lige endnu engang at henlede opmærksomheden på min
signatur. Det er en forbedring at du nu svarer under citaterne, men
det er kun halvdelen af god citatteknik. Den anden halvdel går ud
på at klippe det uvæsentlige væk.

Her og nu må du nøjes med en opfordring til at give os en adresse
til siden, så vi kan se den i funktion.
Grundigere kommentarer må vente til der er mere struktur over dine
svar (beklager hvis det lyder hårdt, men hvis du vil have hjælp må
du følge de råd du får).
--
Jens Gyldenkærne Clausen