ny mini PC - forslag til HW ønskes
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 28-11-02 22:14

Hej,

vil gerne bygge en ny Pc, der skal være så lille som mulig. Jeg vil have
både DVD drev og brænder drev i samtidig, så Shuttles XPC'er duer ikke, der
SKAL altså være plads til 2 5 1/4 drev - eller 2 drev fra notebooks hvis de
findes i løs vægt?
Jeg går ud fra jeg skal bruge en Micro ATX kabinet og bundkort, hvad skal
jeg ellers være opmærksom på?

Den må også gerne se pæn ud, så hvad kan jeg få af anbefalinger?

VH Thomas

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 28-11-02 23:07

> Den må også gerne se pæn ud, så hvad kan jeg få af anbefalinger?

Kig ind på www.mini-itx.com de har hvad du leder efter!

Mvh Thomas

Fra : [4800]TaDaa@

Dato : 29-11-02 14:10

Weeee.... !!! Fedt casemod !!! Slår mit eget med ca. 512 længder, selvom
idegrundlaget nok har været det samme
---
Hey guyz and girlz med interesse for casemodding... Jeg er ved at samle
materiale til mit næste hjemmesideprojekt (http://casemodding.allweb.dk),
som jeg håber med tiden (I takt med mine dreamweaver evner øges), vil blive
fyldt med guides, billeder, måske et forum... Jeg er IKKE startet på
udarbejdelsen af siden endnu - Men hvis du er interesseret i alt få dit
casemod udstillet på siden, kan du evt sende mig op til 3 billeder,
navngivet efter devisen ´Nickname-Country-01.jpg´, jeg er samtidig
interesseret i at modtage en KORT beskrivelse af projektet
---
/Regards
TaDaa
---
TaDaa is the name - Casemodding is the game (http://tadaa.allweb.dk).

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-11-02 19:01

Hvor kan disse produkter købes i Danmark?

Fra : Lars Funder

Dato : 30-11-02 21:26

"Michael Nielsen" <skeem@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan disse produkter købes i Danmark?

noget lign kan fås i Århus hos http://www.shg.dk/
se under bundkort de har epia kort der har den lille størrelse.
Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-11-02 21:33

Har set det, men jeg tænkte lidt på den strømforsyning...... den var
faktisk smart. Nogen der ved hvor den kan købes?

Fra : Lars Funder

Dato : 30-11-02 22:18

> Har set det, men jeg tænkte lidt på den strømforsyning...... den var
> faktisk smart. Nogen der ved hvor den kan købes?

Er det den model her du efterlyser
http://dk.itbutikken.dk/default.asp?varenr=12719
Den fylder ihvert fald ikke meget
Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-12-02 22:29

Der er stadig blæser i, det er det jeg gerne vil være foruden !!

Fra : Leony

Dato : 29-11-02 07:47

"Thomas Antonsen" <baz@+++.worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> vil gerne bygge en ny Pc, der skal være så lille som mulig. Jeg vil
> have både DVD drev og brænder drev i samtidig, så Shuttles XPC'er
> duer ikke, der SKAL altså være plads til 2 5 1/4 drev

Hvis du skal købe drev til den, så kunne du jo overveje et combodrev. De
koster kun 1000 kr (de billigste modeller), så det er samme pris som 2
separate drev.

> Jeg går ud fra jeg skal bruge en Micro ATX kabinet og bundkort, hvad
> skal jeg ellers være opmærksom på?

Husk på at der ikke er så mange pci-pladser på de små kort, så mulighederne
er begrænsede. Kig derfor efter et med så meget onboard som du kan leve med.

> Den må også gerne se pæn ud, så hvad kan jeg få af anbefalinger?

Den side som Thomas linker til er fantastisk. Jeg er ret vild med mini-itx
playstation'en.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 03-12-02 18:21

Dumt spørgsmål måske, men hvordan kopier man en CD-ROM, hvis man kun har ét
kombodrev?

VH Thomas

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-12-02 20:23

Thomas Antonsen wrote:

> Dumt spørgsmål måske, men hvordan kopier man en CD-ROM, hvis man kun har ét
> kombodrev?

Man laver et image.
De fleste brænderprogrammer understøtter dette.

--
/kenne
Teori er når vi har forstået alting, men intet virker.

Fra : Leony

Dato : 04-12-02 07:30

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Man laver et image.

Nemlig.
Synes det er den eneste rigtige måde at brænde på. On the fly er for
usikkert også selvom brænderen understøtter burnproof.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 04-12-02 16:55

On Tue, 3 Dec 2002 18:20:53 +0100, "Thomas Antonsen"
<baz@+++.worldonline.dk> wrote:

>Dumt spørgsmål måske, men hvordan kopier man en CD-ROM, hvis man kun har ét
>kombodrev?

til/fra harddisken

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 29-11-02 16:17

> Den må også gerne se pæn ud, så hvad kan jeg få af anbefalinger?

Aldi kommer nok snart til at have rimeligt billige 15" og 17" TFT-skærme.

Kig ind på www.aldi.com med jævne mellemrum

Mvh Thomas

Fra : [9000] Søren

Dato : 29-11-02 15:25

> [...]
der
> SKAL altså være plads til 2 5 1/4 drev - eller 2 drev fra notebooks hvis

Jeg har fornylig bygget en til min bror med et intel Rexburg microatx mobo
(i845G chipset) som grundsten. Det er med onboard lan, lyd og gfx - intels
nye extreme graphics, som ca. svarer til GF2mx.

> Jeg går ud fra jeg skal bruge en Micro ATX kabinet og bundkort, hvad skal
> jeg ellers være opmærksom på?

Smæk en 2GHz socket 478 cpu og ½gb ddr ram, så er man godt kørende.

Jeg købte brugt ram og cpu, og en ny hd og mobo. Samlet pris var omkring
3000,- i det han havde en 17" skærm allerede. Rigtig fed computer synes jeg

> Den må også gerne se pæn ud, så hvad kan jeg få af anbefalinger?

Jeg brugte et Aopen HQ85 microatx kabinet - flot og funktionelt kabinet.

Mvh. Søren