skyttefisk
Fra : Linux

Dato : 28-11-02 21:00

Jeg har for noget tid siden købt nogle skytte fisk, og jeg ved godt at der
aldrig er ynglet med dem i selskabs akvarier.
Men ud fra leg vil jeg nu aligevæld sige at der ikke er noget
der der ikke er som det plejer at være ??
De er begyndt at gå to og to, og ter sig ,akkurat ligesom et par legesyge
ceklider .
De har tilmed skiftet farve til nesten sort.
jeg har prøvet at lede efter fakta på disse fisk men det er ret sparsomt
hvad der findes
er der en eller flere der har ligende oplevelser eller der en der har et par
triks i ermet hører jeg gerne fra jer

ps.det skal lige siges at de er ca 5-6 cm lange

mvh Linux

---

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-02 17:31

"Linux" <tbnoglts@oncable.dk> wrote in message

> Jeg har for noget tid siden købt nogle skytte fisk, og jeg ved godt at der
> aldrig er ynglet med dem i selskabs akvarier.

Det hævder de her:

http://www.mongabay.com/fish/toxotidae.htm

5-6 cm lange lyder nu ikke af ret meget, når det drejer sig om skyttefisk.
Jeg har en gang haft en 4-5 skyttefisk i et akv. på en ca. 300 l. med en
overbygning. De var ret dygtige til at skyde foder ned fra bladene på en
fingerphilidendron, der groede i overbygningen.
Om sommeren fingede jeg ofte insekter - hvilket i parantets bemærket er
meget lettere end at fange alm. fiskefoder. Det kræver blot en ketsjer og en
uklippet græsmark.

vh
Jan

Fra : Linux

Dato : 29-11-02 19:22

dav jan
tak for tippet jeg ser lige vidre på siden om der skulle være noget guf
?? BP: 10. Has not been bred in captivity

---