Flatter hvor og hvorfor
Fra : Kr Kristensen

Dato : 28-11-02 20:40

Hej
Der har her i NG været et emne om hvor mange flatter der er her i ngèn.
Dette er også ok men hvad nu hvis detter ikke var hensigten.
Her tænker jeg på den links som medfølger fra R Ilsøe som jo startede dette
http://www.flatcoated-retriever.dk/
Er dette for at varetage hende og en enkelt kennels navn???
Her er det at jeg vil sige at hvis du er intereseret i at tage dig af racen
flatcoated så skulle du hendvende dig til raceledelsen for at høre om det er
i orden og så navnet på hjemmesiden JA den snerter alt for tæt på
Flatcoated.dk
SÅ for fremtiden syntes jeg at vi skal debatere flatter hvor flatter skal
debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.
http://www.flatcoat.dk
Kr Kristensen

Fra : Sander

Dato : 28-11-02 21:06

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.

Racen Flatcoated er ikke den eneste race, som har været oppe i denne NG.
Jeg kan bl.a. nævne Schæfer, Rotteweiler, Briard osv.

Hvorfor skulle der ikke være plads i denne NG, til at debatere forskellige
racer. Det er en god måde, at lære noget om racerne og høre ejernes
erfaring, om netop deres race.
R. Ilsøes link, blev først tilført senere i debatten, som en del af hendes
signatur. Hvorfor har du så ondt i R.... over det ?
Hendes hjemmesides navn er sandsynligvis et købt domæne, så det kan
raceledelsen ikke blande sig i.
Mange folk herinde ( incl. mig selv ) har link, til deres hjemmeside i
signaturen og det er der ikke noget galt i.

Hvorfor skulle vi flytte, hver enkelt hunderace debat fra denne NG, til
racens egen hjemmeside, når vi ligeså godt kan have debatten her, hvor
beskrivelserne, af hundende også er meget mere " levende ", end en
racestandardbeskrivelse. Og så kan dem, der er nysgerrige surfe videre og
tjekke signatur linkene og de enkelte racers hjemmeside, hvis man har lyst.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-11-02 23:11

Øv øv... Min host har været nede, så jeg har ikke modtaget posts de sidste 2
dage fra gruppen her, men kan da se der er en der har fået bagdels-smerter
over at jeg ærligt og redeligt har købt et domænenavn som har stået til
rådighed for hvem der ville købe det i ikke mindre end 8 år! (...eller
mere?!)

Først: Tak til Sander for det fine forsvar...

Så til angrebet på mig...

> Er dette for at varetage hende og en enkelt kennels navn???

....Har du hørt om at en side kan være under opbygning?

> [...]
er
> i orden og så navnet på hjemmesiden JA den snerter alt for tæt på

Øh, hvis det ikke var i orden, så havde de selv købt det! De har altså
ikke patent på navnet... At du så indikerer at min side ikke varetager racen
på en ordenlig måde er jeg temmelig fløjtende ligeglad med da jeg allerede
på nuværende tidspunkt har fået henvendelser fra flere der er glade for at
der nu er en side hvor de også føler sig hjemme... Der skal nemlig også være
lidt for folk der ikke går op i at konkurrere om hvis hund der nu er den
bedste... Det der kaldes for "down to earth sider." Ja,. jeg konkurrerer
selv... Men respekterer folk der ikke gør! Jeg har arbejdet i, for og med
flatter-kenneler i 11 år, så om ikke jeg skulle kunne varetage racen...
Tjoeh, det mener jeg. Mange her inde (dem der var her for 1½-2 år siden) ved
hvor meget jeg er inde i hundepsykologi, så jeg sender heller ingen
misvisende signaler der kan skade racen i hænderne på en privat... Tværtimod
skriver jeg at jeg ikke vil komme ind på træning, men at folk istedet skal
melde sig til et hvalpetrænings-kursus!

> SÅ for fremtiden syntes jeg at vi skal debatere flatter hvor flatter skal
> debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.
> http://www.flatcoat.dk

En flatter er altså også en hund... Tror jeg...! Smut du endelig der
ind... Og bare hold dig fra min side... Ingen tvinger dig til at deltage,
men tro mig, hitsene på min side er eksploderet efter du har startet denne
debat, så tak skal du ha.

Lad os lige smmenligne: Dem der har købt domænenavnene: Casper, Christina
og Nanna bedes træde frem så i kan varetage mine børns navne på bedst mulige
måde... Tak!

Kan du se hvor jeg vil hen? At du så helt fra starten har været efter mig
og kritiseret mig... Tjah, det er dine hormoner, ikke mine... En sådanne
debat burde slet ikke være startet her i denne gruppe da den han endnu
mindre med hunde at gøre end flattere har, men smut du bare ind i den vilde,
aktive debat på flatcoat.dk og hyg dig der inde!))

R. Ilsøe
/ærlighed
(Der -ærligt- først skreg af grin over indlæget og derefter blev chokkeret
over at der findes sådanne folk...)
/ærlighed off

Fra : JSC

Dato : 29-11-02 09:52

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Der har her i NG været et emne om hvor mange flatter der er her i ngèn.

Og det er nemlig det NG er rigtig godt til....

> Dette er også ok men hvad nu hvis detter ikke var hensigten.
> Her tænker jeg på den links som medfølger fra R Ilsøe som jo startede
dette
> http://www.flatcoated-retriever.dk/

Det er i mine øjne en privat hjemmeside af en person som interessere sig for
racen og det er da helt fint....

> Er dette for at varetage hende og en enkelt kennels navn???

Jeg læser det som at kenneler kan bliver tilmeldt hvis de ønsker det.....

> [...]
er
> i orden og så navnet på hjemmesiden JA den snerter alt for tæt på

Sludder!!!!

> SÅ for fremtiden syntes jeg at vi skal debatere flatter hvor flatter skal
> debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.
> http://www.flatcoat.dk

Jeg syntes nu at vi skal debatere hunde og herunder de enkelte racer her på
NG der er væsentlig bredere end div. hjemmesider.....

/Jørgen
Flat-ejer

Fra : Leyna

Dato : 29-11-02 10:03

On Thu, 28 Nov 2002 20:40:13 +0100, "Kr Kristensen"
<krkr@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>http://www.flatcoated-retriever.dk/
>Er dette for at varetage hende og en enkelt kennels navn???

Du mener (Gyyys) at der skulle være en skjult reklame her? En væmmelig
sammensværgelse, der har til formål at flytte opmærksomheden fra een
hjemmeside til en anden?

> [...]
>flatcoated så skulle du hendvende dig til raceledelsen for at høre om det er
>i orden og så navnet på hjemmesiden JA den snerter alt for tæt på

Siger du at hvis jeg ønsker mig en Flatter, så skal jeg pænt spørge om
lov først? Nu er min en blanding, så kan jeg måske nøjes med et halvt
ja...?

>SÅ for fremtiden syntes jeg at vi skal debatere flatter hvor flatter skal
>debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.
>http://www.flatcoat.dk

Jeg mener at Flattere er hunde på lige fod med alle de andre racer, og
hvorfor skulle man ikke kunne snakke om dem her?

Og lad mig så lige komme med et par helt seriøse kommentarer... Jeg
mener at dit indlæg udstråler om ikke direkte misundelse, så i hvert
fald noget der ligner, og det er ingen go' reklame for den "oficielle"
hjemmeside. I hvert fald får det mig til at tænke, om de mennesker der
har Flattere virkelig går i så små sko, at de ikke kan acceptere at
der er andre, der også lægger tid og energi i at lave hjemmesider for
det der interesserer dem. Og hvad angår ligheden i navne...
Domænenavne kan købes, og hvis man som forening eller privatperson vil
være sikker på at man virkelig "ejer" navnet, så er man også nødt til
at tage højde for afvigelserne i navnet, og opkøbe disse også. Altså
ikke kun Et navn, men alle tænkelige, der lige netop referer til det
spcifikke emne. Og vil man være HELT sikker, så skal man købe dem både
som dk-domæner - com - org - net og så alle de forskellige landekoder.
Så skulle man være sikret fuldstændig eneret, men det er vist lige
lovlig meget at gøre ud af det, ikk'?
Hvis du mener at R. Ilsøe bruger denne gruppe til reklame (hvilket
ikke er undertegnedes opfattelse) så kan du naturligvis klage over
dette, men da du selv fremhæver en hjemmeside, så er det lidt svært at
klage over at andre gør det, ikk'?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : strick

Dato : 29-11-02 11:29

Leyna wrote:

>Du mener (Gyyys) at der skulle være en skjult reklame her? En væmmelig
>sammensværgelse, der har til formål at flytte opmærksomheden fra een
>hjemmeside til en anden?

ROTFL - Ingen tvivl om at hun er ude på at sætte sig på al handel og
information vedrørende denne prægtige race af vore 4- benede venner.
Ikke bare hendes hjemmeside, men osse hendes fornavn er det galt med.
Det (fornavnet) minder mistænkeligt meget om et, af helt uforståelige
årsager, populært svensk drengenavn. Jeg har selv taget fejl engang, så
jeg taler af bitter erfaring .
Jeg foreslår en underskriftsindsamling som tvinger hende til at ændre
begge dele .
mvh
Lars S

Det må være mit weekendsnartjuleferiehumør, som allerede er sat ind.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-11-02 13:59

> Jeg foreslår en underskriftsindsamling som tvinger hende til at ændre
> begge dele .
> mvh
> Lars S

Herligt weekendhumør!

Tak for al støtten. Håber i stedig er der når Raceledelsen hiver mig i
retten, usenet banner mig fra nettet og Kr. Kristensen vidner imod mig med
sine fabelagtige argumenter! *LOL*

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk
http://www.flatcoated-retrievers.dk

Fra : Therese

Dato : 29-11-02 14:42

> [...]
> mener at dit indlæg udstråler om ikke direkte misundelse, så i hvert
> fald noget der ligner, og det er ingen go' reklame for den "oficielle"

Hej Leyna
Det er garanteret fordi han engang startede en debat om hans hunderace
herinde, men der var bare ikke nogen der skrev indlæg i den *GGGGGGGGGGG*
*Fnis*
Knus
Therese

Fra : Leyna

Dato : 30-11-02 01:45

On Fri, 29 Nov 2002 14:41:31 +0100, "Therese" <8758@b.iha.dk> wrote:

>Hej Leyna
>Det er garanteret fordi han engang startede en debat om hans hunderace
>herinde, men der var bare ikke nogen der skrev indlæg i den *GGGGGGGGGGG*
>*Fnis*

Ja ja, men det er der jo ingen der kan bruge til noget konstruktivt.
Jeg er her fordi jeg godt vil snakke hunde, og så er jeg temmelig
ligeglad hvad race hunden har og hvem der har hjemmesider om en
bestemt race.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : John

Dato : 29-11-02 11:00

> [...]
> http://www.flatcoated-retriever.dk/
> Er dette for at varetage hende og en enkelt kennels navn???

Bunder det hele ikke blot i, at du er misundelig over ikke have
fået den samme glimrende ide til at lave en alternativ side som
Rinnie Ilsøe har gjort?. I mine øre lugter dette indlæg af sure
[politiske] rønnebær, og hvad godt kommer det den smukke hunderace
Flatcoted Retriever til gode ?. Absolut intet.

> [...]
> flatcoated så skulle du hendvende dig til raceledelsen for at høre om det er
> i orden og så navnet på hjemmesiden JA den snerter alt for tæt på

Skal jeg sagsøge hundeguiden.dk fordi jeg har nethundeguiden.dk el.
omvendt ?. Eller hvad med netdyredoktor.dk vs dyredoktor.dk ?.
Du bevæger dig ud på dybt vand med disse påstande, da du skal
tænke på at et domæne der er frigivet af DK Hostmaster, kan købes
fra hylde et som alle andre varer.

> SÅ for fremtiden syntes jeg at vi skal debatere flatter hvor flatter skal
> debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.
> http://www.flatcoat.dk

Man kan ikke ensrette brugeren og styrer hvad denne skal og ikke skal.
Det er en "farlig" politik og giver kun på et tidspunkt bagslag for ens
egen side og informationer. Man kan også kalde det for topstyring, hvilket
bestemt aldrig har ført noget godt med sig, - tænk bare på højborgen folketinget ;).

Til Rinnie vil jeg sige, at fortsæt det gode arbejde med at videregive
den info du mener tjener racen bedst fra http://www.flatcoated-retriever.dk
Du er velkommen til at tilmelde den inde hos os på www.nethundeguiden.dk

Venlig hilsen
John.

Fra : Therese

Dato : 29-11-02 14:38

Hej Kr

Det undrer mig, at du overhovedet kan holde ud at sidde på en stol foran din
pc, når du har så ondt i røven, men du har måske et hæve-sænke-bord, så du
kan stå op?

Hunde-newsgroup'en er sq da til at snakke hunde i. Jeg synes da det er meget
spændende at læse om de forskellige racer, og hvis jeg ikke gider at høre
mere om flattere, så lader jeg da være med at åbne flere beskeder!!!! Det er
da for h.... et frit land vi lever i!

Med hilsen
Therese, der synes Berneren er den bedste hund i verden, men det må jeg
måske heller ikke sige her?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-12-02 08:45

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> debateres NEMLIG på deres EGEN hjemmeside og her er så linket til denne.

=============

Davs hr. Kristensen.

Så skulle jeg osse have spurgt BMW om tilladelse til at have min hjemmeside
http://www.bmwmc.dk, da det vel ligger for tæt på BMWs egen hjemmeside i
både navn og indhold???
Eller spørge Orson Welles' arvinger om lov før jeg lavede
http://www.welles.dk?
Næh tak du, heldigvis må man selv bestemme om man vil købe et givent
domænenavn, samt bestemme sidens indhold - inden for lovens grænser
selvfølgelig.
Jeg kan ved den søde julegrød ikke se at R. Ilsøe har gjort noget som helst
forkert i at kalde sin side for http://www.flatcoated-retriever.dk/.

MvH Aragorn_dk.

http://www.bmwmc.dk
http://www.welles.dk