Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån & Spar bank
Fra : BRIAN NIELSEN

Dato : 28-11-02 19:22

Jeg står overfor et evt. skifte til Lån og Spar pga. de lave renter,
nogen der har erfaringer med Lån og Spar, positivt som negativt?

Mvh
Brian

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-11-02 20:08

BRIAN NIELSEN wrote:

> Jeg står overfor et evt. skifte til Lån og Spar pga. de lave renter,
> nogen der har erfaringer med Lån og Spar, positivt som negativt?

Har skrevet det tidligere, men igen,
indlånsbank, regn aldrig med hjælp, hvis du mangler penge.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : BRIAN NIELSEN

Dato : 28-11-02 21:08

Okay, det er ellers lige i forbindelse med et lån at jeg overvejer at
skifte,
umiddelbart virker de temmelig rare (måske bare på overfladen).

Fra : Britt Malka

Dato : 29-11-02 00:53

On Thu, 28 Nov 2002 21:08:03 +0100, "BRIAN NIELSEN"
<vesterled20@get2net.dk> wrote:

>umiddelbart virker de temmelig rare (måske bare på overfladen).

Ja, afgjort kun på overfladen. De kan IKKE anbefales, medmindre - som
Erik skriver - at du aldrig mangler penge.

Nogle eksempler: Min mand kom ved en fejl til at hæve på et hævekort
til Lån & Spar Bank i stedet for en anden bank. Jeg mailede dem
omgående, at vi havde sat gang i en overførsel for at dække
overtrækket, som var på 100 kroner. De svarede ikke på mailen, men
trak 250 i rykkergebyr.

Modtager du penge fra udlandet, betaler du to gange gebyret, fordi de
ikke selv er valutabank.

Du skal ikke forvente svar fra dem før flere døgn efter, at du har
spurgt dem om noget.

De sendte mit VISA-kort til mig til en adresse, der ikke eksisterede,
og de var ligeglade, det var mit problem, da jeg skulle ud at rejse.

Jeg modtog penge fra udlandet og spurgte dem, hvem der havde
indbetalt. Det viste de ikke, og det ville koste mig mindst 450
kroner, hvis de skulle finde ud af det, for det var MEGET
tidskrævende.

Nu skal du jo ikke kun høre på mine erfaringer, men prøv at gå en tur
på bankens eget debat-forum og læs folks bemærkninger.

www.lsb.dk
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : [1437] Anders Buch

Dato : 02-12-02 13:12

"BRIAN NIELSEN" <vesterled20@get2net.dk> wrote

BN> har erfaringer med Lån og Spar, positivt som negativt?

Hej Brian

Jeg har haft L&S siden 1997 - og har kun gode erfaringer!

Siden starten af deres NextBank udgave, har jeg været kunde der - og der har
været meget hjælpsomme; også med diverse lån.

Men korrekt, kræver de har man har lidt styr på, hvad man fortager sig - men
jeg har aldrig fået afslag på noget.

Så jeg kan kun anbefale dem på det varmest - og som Britt bemærker, så læs
deres debat forum, og læs folk meninger. Husk dog, at man primært skriver
ved problemer - ikke når ting virker. Og så kan du jo bagefter gå ind og
læse folk erfaringer med f.eks. Danske Bank ... Nåeh nej; det kan du ikke -
eftersom L&S er nogle af de få, der tør ha' et forum!

- Anders

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-02 18:52

On Mon, 2 Dec 2002 13:11:49 +0100, "[1437] Anders Buch"
<anders@buch.as> wrote:

>Nåeh nej; det kan du ikke -
>eftersom L&S er nogle af de få, der tør ha' et forum!

Jeps, det skriver de også selv, men de glemmer at fortælle, at de
sletter indlæg, der ikke passer dem

De har heller ikke svaret på, hvorfor jeg i flere perioder fik at
vide, at jeg ikke havde indtastet en gyldig e-mail-adresse, når jeg
brugte britt@malka.dk - mens min gratis mail-adresse hos en
gratis-udbyder var gyldig nok. Når jeg skrev og spurgte, hvad der var
galt, forsvandt problemet pudsigt nok for en tid.