? ang Amitech pc.
Fra : Cinnober

Dato : 28-11-02 19:00

Hej Ng.
Min makker har lånt sin brors Amitech (ydrk) pc med Win ME (ydrk igen)
på.Den er nu gået fuldstændigt i ged og vi har prøvet at bruge
Fortryd-programmet uden held.Format af harddisk gik ikke,da den ikke kunne
boote fra diskdrev med en almWin98 startdisk (bios er låst med
password).Hans bror har en Genetablerings cd men vi kan ikke få fat i den da
han er udenlands.

Kan man sætte en alm. harddisk i med Win98 eller lign.installeret???
Generelt er hardware på Amitech "låst" fast så det er en pest at opdatere
grafikkort og lign.(med mindre man betaler Amitech for det )
Håber nogen har lidt hjælp at give af......

--
Mvh Tommy Christiansen
[SANTA]-Cinnober

www.SantaClan.dk
www.SantaClan.dht.dk

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 28-11-02 19:40

Min kammerat havde ligeledes en amitech hvor han gerne ville ind i bios.
Denne var passwd beskyttet, men jeg mener at passwordet var helt simpelt!
Noget i stil "ami" eller sådan noget...

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-11-02 20:19

> [...]
> boote fra diskdrev med en almWin98 startdisk (bios er låst med
> password).Hans bror har en Genetablerings cd men vi kan ikke få fat i den

Prøv bios pass "ami" uden gåseøjne.

// Troels

Fra : CS

Dato : 28-11-02 20:22

> boote fra diskdrev med en almWin98 startdisk (bios er låst med
> password).Hans bror har en Genetablerings cd men vi kan ikke

Hvis jeg husker rigtigt, så er bios passwordet "ami". Og du kan derefter
sætte den til at boote fra diskette

Fra : Noller

Dato : 28-11-02 20:33

Og bios password er: Ami (måske kun små bogstaver????)
medmindre det er blevet ændret siden den kom fra fabrikken.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-02 23:02

> (bios er låst med password).

Har du prøvet om password skulle være noget så simpelt som "amitech" ?

--
Kristian

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 29-11-02 00:14

> [...]
> grafikkort og lign.(med mindre man betaler Amitech for det )
> Håber nogen har lidt hjælp at give af......

Prøv evt at kigge lidt her, hvis "ami" ikke virker:
http://www.labmice.net/articles/BIOS_hack.htm

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk