Krydset eller ej?
Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 28-11-02 17:51

Hejsa

Jeg sidder her med 3 computere, en router og en switch og problemet er som
følger:

Router: Skal bruge krydset kabel til forbindelse med uplink port på switch.
PC1: Alm. netkort, skal bruge lige kabel til forbindelse med alm. port på
switch.
PC2: Alm. netkort, skal bruge lige kabel til forbindelse med alm. port på
switch.
PC3: Indbygget hub-kort med kun alm. porte (ingen uplink) skal bruge ????
kabel til alm. port på switch.

Som I kan se, så er det PC3 jeg er i tvivl om. Jeg har ikke mulighed for at
teste først, for jeg skal ud at købe kabler til det hele en dag snarest, så
jeg håber der sidder en derude med styr på tingene, som lige kan rådgive og
også gerne fortælle mig om jeg overhovedet har ret i det ovenstående.

På forhånd tak.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på Usenet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-11-02 18:11

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> PC3: Indbygget hub-kort med kun alm. porte (ingen uplink) skal bruge ????
> kabel til alm. port på switch.

Hub mod switch, skal det være krydset

Fra : Birger Jensen

Dato : 29-11-02 17:32

Du kan bruge begge type kabler til at forbind 2 hub/switch med, hvis der
er en uplink på switchen/huben, kan du bruge et lige kabel også

mvh. Birger Jensen

Fra : bj

Dato : 29-11-02 20:21

Hejsa

Det er som lige til du kan gøre følgende.

(men check lige om din switch rent faktisk ikke er lige glad med om den får
et lige eller krydset kabel. Min Hp vender selv alle portene.)

Hvis din switch er en switched hub kan den i alle tilfælde ikke selv vende
portene.

> Router: Skal bruge krydset kabel til forbindelse med uplink port på
switch.

Eller Router skal bruge lige kabel til ikke uplink.

>PC1: Alm. netkort, skal bruge lige kabel til forbindelse med alm. port på
switch.
Ja (hvis den ikke selv kan vende portene)

> [...]
Ja (hvis den ikke selv kan vende portene)

> PC3: Indbygget hub-kort med kun alm. porte (ingen uplink) skal bruge ????
Hvis du nu bruger almindelig port til router så kan du jo forsøge dig frem.
Men normalt (hvis den ikke selv kan vende portene) skal den have et krydset
kabel. (hvis sådan en inbygget hub da ellers virker som en almindelig hub)

Hvis du er yderligere i tvivl så smid post med switch navn, nummer etc samt
indbygget hub navn, nummer etc. så kan det jo være vi kender hardwaren.

Hilsen

Brian