Zonefil
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-02 17:46

Jeg har 2 zonegodkendte navneservere hos dk hostmaster.

De køre en masse domæner.

Et af domænerne kunne jeg godt tænke mig at køre på en anden server på en
testlocation. Men jeg gider ikke at registrere den som navne server hos dk
hostmaster.

Kan man ikke sætte zonefilen sådan op at den sender folk videre til en anden
vilkårlig navneserver hvor zonen så ligger.

Hvis man kan det hvordan skal mine zonefil så se ud på min godkendte server
og på den ikke godkendte.

James

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 29-11-02 21:39

"James R Hansen" <james(hos)jemmer.dk> wrote:

> [...]
>vilkårlig navneserver hvor zonen så ligger.
>
>Hvis man kan det hvordan skal mine zonefil så se ud på min godkendte server

Det er ikke i zonefilen du gør det.

Hvis du kører BIND 8 eller 9 kan du definere en "forward" zone i
den officielle server, som får den til at slå op i den anden.

Men jeg vil da tro at det er nemmere, og i hvert fald
effektivere, bare at lade den officielle server være slaveserver
og den uofficielle være master (en såkaldt "stealth master").

Dvs. omverdenen kender intet til masteren, som kun har til opgave
at levere zonen til slaverne; alle de officielle servere er
slaver.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).