225 både på vej jorden rundt ?
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-02 16:15

Jeg hørte "et eller andet" om 225 både, som er på vej jorden rundt,
men kan ikke finde noget på nettet. Der skulle være danskere iblandt.
Er der een , som har et link ?
---

Mvh. Mogens
'91 Omega 3.0i-24

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-02 18:03

"Mogens Knudsen" <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hørte "et eller andet" om 225 både, som er på vej jorden rundt,
> men kan ikke finde noget på nettet. Der skulle være danskere iblandt.
> Er der een , som har et link ?

Mon ikke, at de alle er danske..

Søg på google efter havssejlerene og foreningen til langturssejladsens
fremme. Husker jeg rigtigt, er det disse link..

www.occd.dk
www.ftlf.dk

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-02 18:14

On Thu, 28 Nov 2002 18:02:38 +0100, "Claus Tersgov"
<Clausnews@hotmail.com> wrote:

>Mon ikke, at de alle er danske..

Det var med samlet start jorden rundt - næppe danskere alle sammen
Der var ikke umiddlebart hjælp at hente på de link.......
---

Mvh. Mogens
'91 Omega 3.0i-24

Fra : Lars Helboe

Dato : 28-11-02 21:17

>Jeg hørte "et eller andet" om 225 både, som er på vej jorden rundt

Det er formentlig det der atlantrally fra Gran Canaria du har hørt om. De
starter netop her i slutningen af november.

Det hedder vist arc rally, eller noget i den retning.

Vil lige prøve at finde noget om det.

Lars Helboe
--
www.uller-matic.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-02 21:43

Arc blev nævnt - du er inde på noget
---

Mvh. Mogens
'91 Omega 3.0i-24

Fra : Lars Helboe

Dato : 28-11-02 21:41

Link:
http://www.worldcruising.com/arc/

Og så skal du bare vælge:
Visit the ARC website

Lars Helboe
--
www.uller-matic.dk

Fra : Lasse Sørensen

Dato : 28-11-02 21:51

"Lars Helboe" <post@uller-matic.dk> skrev i melding
> Link:
> http://www.worldcruising.com/arc/
>
> Og så skal du bare vælge:
> Visit the ARC website
>
> Lars Helboe
> --
> www.uller-matic.dk

Du kan også gå til http://arc2002.hosting.alchemydigital.com
Båtene seiler ikke jorda rundt, men fra Gran Canaria til St. Lucia.
Atlantic Rally for Cruisers (ARC) arrangeres hvert år på denne tiden.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-02 21:55

On Thu, 28 Nov 2002 20:50:59 GMT, "Lasse Sørensen" <lasses@chello.no>
wrote:

>Du kan også gå til http://arc2002.hosting.alchemydigital.com
>Båtene seiler ikke jorda rundt, men fra Gran Canaria til St. Lucia.
>Atlantic Rally for Cruisers (ARC) arrangeres hvert år på denne tiden.

Okay - jeg talte med een af de danske deltageres kone. Hun nævnt blot
sporadisk nogle få detaljer som "Jorden Rundt", "Arc" mm.
Måske, fordi det var lettere end en større uddybning.
Vort oprindelige emne for samtalen var noget ganske andet.....
---

Mvh. Mogens
'91 Omega 3.0i-24

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-11-02 17:53

> [...]

> Måske, fordi det var lettere end en større uddybning.
> Vort oprindelige emne for samtalen var noget ganske andet.....

Nogle jordomsejlere deltager i en del af disse sejladser, ARC, Fastnet osv.
som en del af turen, og for at det måske kunne skæppe en smule i kassen.

Bl.a. Josephine (Ingerlise og Werner Gram) gik vist meget op i disse
"komførst" sejladser

Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-02 21:51

Helt perfekt - tak for hjælpen
---

Mvh. Mogens
'91 Omega 3.0i-24

Fra : Lars Helboe

Dato : 03-12-02 00:13

> men kan ikke finde noget på nettet. Der skulle være danskere iblandt.

Jeg ved ikke om der er flere danske både med, men mon ikke der er.
Prisen for deltagelse er ganske høj - og det er jo trods alt en tur som alle
andre tager over atlanten, så de fleste har vist svært ved at se hvorfor man
skal betale "et hav" af kroner for at deltage.
Den danske X båd "HI-FI" deltager bla. ......En lille lækker sag på 73 fod!

Lars Helboe
--
www.uller-matic.dk

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 03-12-02 02:05

"Lars Helboe" <post@uller-matic.dk> wrote in message

> [...]
> skal betale "et hav" af kroner for at deltage.
> Den danske X båd "HI-FI" deltager bla. ......En lille lækker sag på 73

Der er også skete et uheld:

=============

From the ARC web site...

2 Dec 2002 19:13 GMT Following the tragic death of Phillip Hitchcock
on Saturday, further details of the man-overboard (MoB) are becoming clear.

The Mayday distress from the yacht occurred at 1230 UTC on Saturday
30th November. Falmouth Maritime Rescue Co-ordination Centre (MRCC) who
co-ordinated the incident in liaison with MRCC Ponta Delgada, were assisted
by World Cruising Club, which immediately redirected the yachts in the area
to Toutazimut's position. At the time of the incident the yacht was mid
Atlantic, 24.06N 26.02W. Conditions were described as windy and rough, with
big seas and 30 knots of wind.

However, the distressing news of Phillip's death was confirmed later
that afternoon. Phillip Hitchcock and his 52 year old brother David were the
only crew aboard the yacht. The Hitchcock's family were immediately informed
of the loss.

At this time, it is unclear as to how Phillip fell overboard. Although
he was harnessed on, it proved extremely difficult to recover him onboard
the yacht in the heavy sea conditions at the time. After getting the yacht
under control and heaving-to, David discovered that his brother was dead.
The cause of death as yet is unknown.

In the hours following the incident, in continuing difficult weather
conditions, it proved impossible to recover the body without putting David
at further risk. Following advice from the MRCC the body was not recovered,
and Toutazimut has continued on towards St.Lucia.

ARC yacht Mekia has subsequently rendezvoused with Toutazimut, with
the aim of transferring crew to assist David once the sea conditions permit.
Following days of strong NE winds, there is still a large swell running,
with waves heights of 12-14ft, although these are forecast to reduce over
the next 24-36 hours.