43 cm bredt desktop kabinet ?
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-11-02 15:32

Ja jeg er kræsen (men det er aht. WAF). Jeg vil gerne have fingrene i et
kabinet i stil med Coolermaster ATC 630
(http://www.coolermaster.com/case/p600.htm) men jeg _skal> bruge et der
er 32cm bredt istedet for de 35cm.

Nogen gode ideer ?

/A

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 28-11-02 15:42

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev

> jeg _skal> bruge et der
> er 32cm bredt

Mener du 43 cm eller 32 cm ?

mvh
Peter

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-11-02 16:02

> Mener du 43 cm eller 32 cm ?

Selv om >svaret< er 42 er det nu 43 jeg mener = std hifi bredde.

/A

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 28-11-02 16:25

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev

> Selv om >svaret< er 42 er det nu 43 jeg mener = std hifi bredde.

Nu er jeg forvirret - hvorfor 42 cm?

mvh
Peter
(der sagtens kan finde desktop kabinetter, som er 43 cm. brede, men
desværrre ingen i design kommer i nærheden af Coolermasters)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-11-02 16:37

> Nu er jeg forvirret - hvorfor 42 cm?

Dårlig joke. Se http://www.douglasadams.com/ og specielt
http://www.douglasadams.com/creations/hhgg.html

42 er _svaret_ - men ingen kan huske spørgsmålet

/A

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 28-11-02 16:31

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev

> Selv om >svaret< er 42 er det nu 43 jeg mener = std hifi bredde.

Prøv lige at checke denne:

http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=159
Bredde: 42,6 - prisen er dog lidt pebret.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 28-11-02 16:34

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

> Prøv lige at checke denne:

Æh - glem det. Jeg havde ikke set, at det var 630'eren du var ude efter.
(Gik bare efter den, du havde linket til på CM's hjemmeside).

mvh
Peter

Fra : Brian Hansen

Dato : 28-11-02 17:14

> Æh - glem det. Jeg havde ikke set, at det var 630'eren du var ude efter.
> (Gik bare efter den, du havde linket til på CM's hjemmeside).

Så er det da netop ATC-600-SX1 han skal have, hvis den skal ligne 630, men
være ca. 43 bred.
Eller 610 hvis den ikke må være så høj.

Brian

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-11-02 16:44

> http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=159
> Bredde: 42,6 - prisen er dog lidt pebret.

Ja det er næsten så kønt som det jeg linkede til (ogaå coolermaster).
Men designet med glaslåge kræver jo at de enheder man placerer bagved
også ser ordenlige ud.

Nu bladrede jeg lige videre hos BS og
http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=158 er vist lige hvad jeg skal
bruge. Den har alu front istedet. Underligt jeg ikke kunne finde
billeder af den på coolermasters egne sider ...

og 2700,- er endda uden PSU ... men nu står den på ønskesedlen ...

Nogen andre bud på noget lignende - gerne til under 2kkr med psu ...

/A

Fra : Leony

Dato : 29-11-02 08:21

> [...]
> og 2700,- er endda uden PSU ... men nu står den på ønskesedlen ...
> Nogen andre bud på noget lignende - gerne til under 2kkr med psu ...

Det kommer jo an på hvad du kræver af design, materialer osv.

Jeg har fundet dette Aopen kabinet:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=HQ95-ATX
Ifølge Aopen's hjemmeside er det 16.93", hvilket i følge denne
http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm
er nøjagtig 43 cm. Lidt spraymaling, så kan det ligne en million og så
koster det kun 545,- (med strømforsyning)
Det er dog nok ikke så fedt hvis det skal placeres mellem dine Martin Logan
højttalere og stå på din Denon surroundforstærker til 17500,-

Hvad med et lyddæmpet kabinet fra Noisecontrol:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=716&page=1
1020 kr, dog uden strømforsyning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-11-02 10:06

> Jeg har fundet dette Aopen kabinet:
> http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=HQ95-ATX
> Lidt spraymaling, så kan det ligne en million og så
> koster det kun 545,- (med strømforsyning)

Det er nok en "fornuftig" løsning . der ikke vinder nogen designpriser

Jeg kender desværre ikke lige nogen der kan fræse i aluminium. Eller er
en hjemmbygget kasse jo oplagt - Det er det jo egenligt alligevel men så
bliver materialerne lidt noget andet....

> Det er dog nok ikke så fedt hvis det skal placeres mellem dine Martin
Logan
> højttalere og stå på din Denon surroundforstærker til 17500,-

Ikke helt - havde jeg sådan et setup var 2700,- for et kabinet sikkert
også ligemeget

> Hvad med et lyddæmpet kabinet fra Noisecontrol:
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=716&page=1
> 1020 kr, dog uden strømforsyning.

Jeg har deres full tower atx kabinet med "magic whisperbox" i sort/sølv.
Det er et nydeligt støjdvagt kabinet, men det kan ikke skjule at det er
malet plastik ....

1) Coolermaster 2700kr
2) Aopen 550kr - Skal støjdæmpes og males
3) Noisecontrol 1000kr+psu - Er malet og stæjdæmpet - men også kun halv
så kønt som 1)

4) Droppe ønsket om det skal være i "hifi-format" og bare købe et af de
små firkantede alu kabinetter.
5) Gør-det-selv

Mvh
Anders Majland

Fra : Leony

Dato : 29-11-02 10:40

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har deres full tower atx kabinet med "magic whisperbox" i
> sort/sølv. Det er et nydeligt støjdvagt kabinet, men det kan ikke
> skjule at det er malet plastik ....

Hvilket Aopenkabinettet jo også vil være.

> 1) Coolermaster 2700kr
> 2) Aopen 550kr - Skal støjdæmpes og males
> 3) Noisecontrol 1000kr+psu - Er malet og stæjdæmpet - men også kun
> halv så kønt som 1)

Coolermaster er klart den fedeste løsning, men Aopenløsningen er 2000 kr
billigere.
Valget afhænger af hvor dybt du er villig til at gribe i lommerne.

> 4) Droppe ønsket om det skal være i "hifi-format" og bare købe et af
> de små firkantede alu kabinetter.

Nemmeste løsning.

> 5) Gør-det-selv

Klart den besværligste løsning, men samtidig den mest spændende.

Alternativt kan du prøve om du kan finde en udbrændt cd-afspiller eller
andet Hi-Fi udstyr du kan bygge en computer ind i.
Lidt a la Santa Xcaze's DivX afspiller:
http://www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Spændende projekt, med et lækkert resultat.

Fra : [4800]TaDaa@

Dato : 29-11-02 14:04

> 5) Gør-det-selv <> Klart den besværligste løsning, men samtidig den mest
spændende.

Lidt inspiration til hvis du vælger gør-det-selv løsningen (casemodding)...
Kik på http://tadaa.allweb.dk/ og klik på casemodding...

---

Hey guyz and girlz med interesse for casemodding... Jeg er ved at samle
materiale til mit næste hjemmesideprojekt (http://casemodding.allweb.dk),
som jeg håber med tiden (I takt med mine dreamweaver evner øges), vil blive
fyldt med guides, billeder, måske et forum... Jeg er IKKE startet på
udarbejdelsen af siden endnu - Men hvis du er interesseret i alt få dit
casemod udstillet på siden, kan du evt sende mig op til 3 billeder,
navngivet efter devisen ´Nickname-Country-01.jpg´, jeg er samtidig
interesseret i at modtage en KORT beskrivelse af projektet

---
/Regards
TaDaa
---
TaDaa is the name - Casemodding is the game (http://tadaa.allweb.dk).

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-11-02 10:49

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

-snip-

> [...]
> så kønt som 1)
>
> 4) Droppe ønsket om det skal være i "hifi-format" og bare købe et af de

Hvis du nu dropper Hifi-formatet, hvad så med et af Shuttles
barebonesystemer?
De er små og diskrete, og burde have høj WAF-værdi

Du kan se dem hér: http://www.m-e.dk/shop/productlist.asp?Id=768

Hvis du vælger den største er det jo incl. 6-kanalers lyd, og netkort, og
plads til et godt grafikkort.
De mindre har også grafik, hvis det ikke behøver være så kraftigt.

Var det evt. noget?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-11-02 11:37

> Hvis du nu dropper Hifi-formatet, hvad så med et af Shuttles
> barebonesystemer?
> De er små og diskrete, og burde have høj WAF-værdi

Yep og der findes også andre små lækre sager - Jeg kan jo også bare købe
2 så passer bredden

Mht til lækre små kasser er
http://www.netbox.co.uk/netbox/html/index.htm jo også værd at kigge på -
omend også dyr.