hyletone fra seagate barracuda :-(, kan de~
Fra : jakob

Dato : 28-11-02 13:12

Jeg har for 6 md siden købt en seagate barracuda 60 gb for at lave et
støjsvagt system. Jeg har været meget tilfreds med den men nu er den
begyndt at have en svag meget højfrekvent hyletone. Dette irreterer mig
voldsomt da jeg har tinnitus, men hvad kan man gøre. Man kan vel ikke få
en disk byttet pga af dette hvis den ellers fungerer udemærket ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Østerberg

Dato : 28-11-02 14:32

On Thu, 28 Nov 2002 13:11:35 +0100 skrev jakob <ingen@spam.dk> .

> [...]
>voldsomt da jeg har tinnitus, men hvad kan man gøre. Man kan vel ikke få
>en disk byttet pga af dette hvis den ellers fungerer udemærket ??

Prøv at hente et diagnostiserings værktøj hos producenten. Muligt det kan finde
en fejl der retfærdiggør en ombytning.

VH Martin

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 28-11-02 14:43

en svag meget højfrekvent hyletone. Dette irreterer mig
> voldsomt da jeg har tinnitus, men hvad kan man gøre. Man kan vel ikke få
> en disk byttet pga af dette hvis den ellers fungerer udemærket ??
DE reklamere med at det er et af de mest støjsvage drev på markedet derfor
mener jeg godt du kan forlange det ombyttet.
Der er højstsandsynligt tale om en motor fejl i drevet, dette er med til at
den om føje tid vil crashe da den vil blive ustabil (køre op og ned i
omdrejningerne under drift)

ned til forhandler med barnet

klindt

Fra : Jens Lohmann-Hansen

Dato : 28-11-02 17:38

Jeg mener at have læst et sted, at Barracudas laver noget "surface check"
eller noget, hvis de er idle. Det skulle resultere i en hyletone.

Dette kan dog slås fra vha. et program fra seagate (har det ikke selv), evt.
via hdparm i linux.

Det KAN jo også være, at drevet er defekt, men folk på nettet beskriver
denne checktilstand som en høj (diskant) hyletone.

Håber det hjælper.

/Jens

Fra : Seth

Dato : 28-11-02 19:58

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> voldsomt da jeg har tinnitus, men hvad kan man gøre. Man kan vel ikke få
> en disk byttet pga af dette hvis den ellers fungerer udemærket ??

Seagate har lavet et patch til dit problem...de sendte nemlig en sending ud
med "høje" lyde.

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d0a2876d21e568040edf8adf9f985cc6/filelib/chi
pset/smscan.exe

håber det virker for dig.

Mvh

Bo

Fra : Leony

Dato : 29-11-02 08:31

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Seagate har lavet et patch til dit problem...de sendte nemlig en
> sending ud med "høje" lyde.

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d0a2876d21e568040edf8adf9f985cc6/filelib/chipset/smscan.exe

Du kan læse her om din model er "dækket" af patchen:
http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/sep01/4295.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob

Dato : 29-11-02 08:54

> Du kan læse her om din model er "dækket" af patchen:
> http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/sep01/4295.html

Ahh god damn, mit drev er selvfølgelig på listen, fandeme irreterende
når man nu har købt drevet pga deres gode ry

mvh

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-11-02 09:35

In article <EIEF9.47635$HU.3270011@news010.worldonline.dk>,
leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk says...
> http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d0a2876d21e568040edf8adf9f985cc6/filelib/chipset/smscan.exe
>
> Du kan læse her om din model er "dækket" af patchen:
> http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/sep01/4295.html

Nu har jeg hentet patchen, men kan ikke få den installeret. Jeg har
prøvet fra kommandolinien i w2k men den gik ikke, windows må åbenbart
ikke køre, men hvordan er det lige at man starter op i dos, hvis man da
overhovedet kan det med w2k eller xp ?

MVH

Jakob

Fra : Leony

Dato : 29-11-02 10:25

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke køre, men hvordan er det lige at man starter op i dos, hvis man
> da overhovedet kan det med w2k eller xp ?

Du kan bruge en DOS-diskette.
Smid en diskette i drevet, højreklik på drevet og vælg formater, sæt hak i
"Opret MS-DOS startdiskette".
Sådan er det i XP, mon ikke det virker på samme måde i 2000.
Ellers kan du downloade en DOS disk her:
http://www.bootdisk.com/

Fra : Jeppe Kjær

Dato : 04-12-02 20:30

Er den heldige indehaver af 2 stk seagate barracuda IV 80 gb. Har hentet
patchen smscan.exe og lavet en ms-dos startdiskette som Leony skrev for at
køre patchen. Da mine 2 diske kører RAID 0 striping kan patchen ikke køres
da den kun leder efter hdérne på primær og sekundær ide controller. Er der
nogen her som har et forslag til hvordan jeg kommer videre ( kører windows
XP ) ?
Mvh Jeppe

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-12-02 18:45

"Jeppe Kjær" <jeppe.kjaer@paradis.dk> wrote:

> [...]
>nogen her som har et forslag til hvordan jeg kommer videre ( kører windows

Kan du ikke bare flytte dem til en almindelig controller, mens du
koerer programmet?

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov