Store tekstsider - hvordan??
Fra : Jan Thorup

Dato : 28-11-02 12:40

Hej Gruppe

Jeg er igang med at lave et flashprojekt, hvor der skal indgå
nogle ret store tekster.
Problem: Jeg kan IKKE lave text-fields store nok til at indholde
teksterne.
Det virker, som om at tekstens størrelse begrænses af den grå
baggrund i sceneviduet. Altså ikke selve scenen, men baggrunden i
vinduet.
Hvordan laver man store textområder eller kan man "linke" til
externe tekst-filer ex. mintekst.txt??
Mine tekster er 10-30 A4-sider.

MVH Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-11-02 14:58

[...]
> kan man "linke" til
> externe tekst-filer ex. mintekst.txt??

sagtens.. brug LoadVariablesNum('mintekst.txt') til at hente
teksterne ind.. ehm.. og for at du kan bruge teksten, skal du lave
den om til en variabel - dvs, i tekstfilen har du f.eks.

bla bla bla bla bla bla

og for at lave det til en variabel, som du kan bruge i flash, kan du
skrive

min_var=bla bla bla bla bla bla

hvorefter den ligger i flash som _root.min_var

du skal dog være opmærksom på, at du ikke forsøger at skrive
teksten, førend den er loadet helt ind..

mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk