Installationsproblemer af Win 2000 Pro på ~
Fra : Brian Madsen

Dato : 28-11-02 12:31

Hej ng.

I mandags købte jeg en bærbar hos TeleDanmark. Helt præcist deres Medion
bærbare med en AMD Athlon 1600+ mobile processor, se
http://makeashorterlink.com/?E2CC52792. Der var præinstalleret XP Home
Edition DK, men det røg ud, da jeg ikke bryder mig om XP (det var oppe at
køre). Så jeg vil gerne have Win 2000 Pro Engelsk lagt ind.

Det har jeg nu gjort 4 gange.

Men der er et tilbagevendende problem. Når jeg er færdig med at intstallere
Windows og vil installere drivere, opdateringer/service packs og andre
programmer fryser PC'en. Jeg er nødt til at slukke på "den hårde måde",
hvorefter Windows ikke vil starte op igen og jeg kan starte forfra igen.

Jeg har sikret mig at batteri, RAM og modem sidder korrekt. BIOS opsætning
er default bortset fra boot rækkefølge.

Hvad er der galt? Er det et varmeproblem? Så er det jo modellen der er noget
galt med.

Mvh
Brian Madsen

Fra : René Jensen

Dato : 29-11-02 16:36

Brian Madsen wrote:
> Men der er et tilbagevendende problem. Når jeg er færdig med at intstallere
> Windows og vil installere drivere, opdateringer/service packs og andre
> programmer fryser PC'en.

Der er problemer med Service Pack 3 til Windows 2000, som får ens
Windows installation til at køre ustabilt. Så indtil videre er det mest
sikre Service Pack 2.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Brian Madsen

Dato : 30-11-02 16:54

> Der er problemer med Service Pack 3 til Windows 2000, som får ens
> Windows installation til at køre ustabilt. Så indtil videre er det mest
> sikre Service Pack 2.

Kilde...?

Jeg har SP3 installeret på min stationære og har da aldrig haft problemer
med den.

Men jeg tror nu ikke problemet skyldes SP3. Lige efter en helt ny
installation, er den også "frosset". Endda inden der er installeret drivere,
service packs osv. Umiddelbart mener jeg ikke det er et software relateret
problem. Der burde jo ikke være problemer med en helt ny installation.
Problemerne ser ud til at opstå, når PC'en har været udsat for større
aktivitet.

Anyone?