Problemer med K7S5A
Fra : Benny [8600\)

Dato : 28-11-02 09:22

Biosen nulstiller, også uret ????

Jeg laver en del maskiner med dette kort, og alle nulstiller mindst en gang
inden den køre (ca. 14 dage efter montering), nogle af dem bliver ved med at
lave rav i den, igen med 14 dage mellemrum.

sidder der en med løsningen på dette problem ?

Benny

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 28-11-02 13:37

"Benny [8600)" <holgaard@private.dk> wrote in message
> Biosen nulstiller, også uret ????

Kender det.

> [...]
at
> lave rav i den, igen med 14 dage mellemrum.

Kender det. Jeg har samlet 4 maskiner med det bundkort der alle har
nulstillet BIOS præcis 1 gang hver.

> sidder der en med løsningen på dette problem ?

Indstil BIOS'en efter den er resat. Kryds fingrene.
Jeg har været heldig, at det kun er sket en gang per bundkort, så problemet
er til at overskue.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Snippermanden

Dato : 28-11-02 17:07

> [...]
at
> lave rav i den, igen med 14 dage mellemrum.
>
> sidder der en med løsningen på dette problem ?

Tjaeh, K7S5A er desværre noget værre bras - har selv haft to boards med
samme problem. Den holdbare løsning involverer desværre en loddekolbe.

Instruktion finder du her:
http://www.geocities.com/mrathlon2000/chipset.html

Desuden er K7S5A et rigtigt dårligt køb idag. KT133A performer bedre med
SDRAM og KT266A og opefter yder bedre med DDR. Rent faktisk vil en XP1700
med KT266A yde bedre end XP2000 med K7S5A(SIS735). Handicappet bliver større
desto hurtigere CPU du bruger.

Et rimeligt KT266A board koster kun 100 kroner mere og det er derfor ganske
uforståeligt at nogen stadig baserer maskiner på det!

mvh,
Snippermanden

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 29-11-02 08:23

hvadså med ECS K7SEM

Det kort er der mager der laver PCer ud fra idag

--
Hilsen Kai

(fremtids hjemme side .... WWW.ABOU.DK)

Fra : Snippermanden

Dato : 29-11-02 15:39

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> wrote in message
> hvadså med ECS K7SEM
>
> Det kort er der mager der laver PCer ud fra idag
>
> --
> Hilsen Kai

Tror ikke at ydelsen er bedre, men har dog ikke hørt om problemer med at det
resetter BIOS.

mvh,
Snippermanden

Fra : nn

Dato : 29-11-02 11:23

> [...]
at
> lave rav i den, igen med 14 dage mellemrum.
>
> sidder der en med løsningen på dette problem ?

Jeg fik først problemet da jeg installeret ny harddisk (60gb) med standbios
(kort v3.)
jeg geninstallerede bios (vha. jumper) og maskinen har virket uden problemer
i 3/4 år.