Sundholmsvej / Telemarksgade
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-11-02 02:01

Husker nogen af jer hvad det firma hed som tidligere havde til huse i en lysegrå,
3-4-etagers ejendom med husnr. ca. 67, altså på selve hjørnet af Sundholmsvej
og Telemarksgade på Amager?

Og når man kom fra Sundholmsvej og gik op ad Telemarksgade lå der to
villaagtige bygninger umiddelbart efter ovennævnte hjørneejendom. Jeg ved
ikke om den første er der endnu, men nummer to blev revet i 1979. Hvem havde
til huse i disse to villaer?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus men)
"Folk som ved hvad der er bedst - hærger verden som en pest"

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-11-02 03:10

Jørgen Grandt wrote:
> ... hvad det firma hed som tidligere havde til huse i
> en lysegrå, 3-4-etagers ejendom med husnr. ca. 67, ...
> hjørnet af Sundholmsvej og Telemarksgade på Amager?
Esso tanken i nr. 59, Storno Radiofabr., prod.afd. i nr. 65
Grafisk Compagni A/S i 67 - derefter mangler nr. til nr.
73 = Telemarksgade 2-8

> .. fra Sundholmsvej og gik op ad Telemarksgade lå der
> to villaagtige bygninger umiddelbart efter ovennævnte
> hjørneejendom.
Telemarksgade 3, 5 (een ejendom)
Nr. 3 findes/bruges vist ikke (=Sundholmsv. 67 ?)
Som eneste ulige nr., 5 bor i 1966
Blikkenslagermester A. Thorup Petersen
Metrolux A/S El.belysn.art.
F. Lange Fabr.

F. Lange var vis jeg ikke husker galt en (mindre) galvaniseringsanstalt, der
bl.a. forkromede og forniklede - i en ældre langstrakt fabrikshal længs mod
Romdalsgade. Inden den kan der godt have ligget en villa, der sammen med
hallen dannede et samlet bygningskompleks (på et matrikkelnr.).
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-12-02 03:16

Kære Jørgen,
Ku du ik være så sød at sende mig din RIGTIHGE adresse, sådan rent privat?
Den dær unstabledims virker ikke... ihvertfald ikke med min mail. Eller også
er jeg for dum... oplys mig, så skal jeg flux gøre gengæld
Venlig hilsen Dikte (som er for DOM til at bruge andet end den rigtige
adresse)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-12-02 10:36

Benedikte Brisson skrev bl.a.:

> Kære Jørgen,
> Ku du ik være så sød at sende mig din RIGTIHGE adresse, sådan rent privat?

Kære Dikte
Den skulle gerne virke hvis man undlader 'men', dvs. 'but'! Kryptisk ja, men sådan
er usenet jo ...
Venligst: