MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
problemer med installering af win98se
Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 27-11-02 20:56

hej,

Jeg skulle hjælpe en ven med at installere windows98se påny.

Vi tog en fdisk og formatterede hans drev (FAT32), kørte startup-disken og
prøvede da at installere win98se..
Hver gang crash'ede startup-wizard'en da den skulle samle information om
computerens hardware, uden at nogle fejlmeddelser dukkede op.

Een gang kom der dog en fejlmeddelse med error SU995033 (0x13ab). Jeg aner
ikke hvad det betyder og vi kom aldrig videre. Jeg prøvede at fjerne al
"unødvendig" hardware men lige vidt kom vi.

Hans PC er en PII 400mhz, hvor der tidligere var win98 installeret, den vi
fjernede. Han har en 10gb disk og 128 RAM, en cd-rom og en cd-r/rw.

Er der nogle som har en idé om hvad der kan være årsagen og hvordan vi
kommer videre?

mvh.
K.

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 27-11-02 21:05

Det skal lige siges at fejlmeldingen lyder:
"Invalid command option specified. Please check the command line and try
again, or type setup /? for help on the Setup command options. (ox13ab)"

setup.exe blev kørt uden at vi specificerede nogle parametre, siden prøvede
vi med nogle options, men som sagt.. ingenting lod til at virke og jeg
vidste heller ikke hvor vi skulle starte eller slutte..

mvh.
K.

Fra : Ole C

Dato : 27-11-02 23:05

Karsten Hammer Hansen skrev blandt andet:

> Det skal lige siges at fejlmeldingen lyder:
> "Invalid command option specified. Please check the command line and
> try again, or type setup /? for help on the Setup command options.
> (ox13ab)"

Hvis jeg husker ret, har jeg haft et lignende problem, som imidlertid ikke
opstod da jeg kopierede CD'ens indhold til en harddisk og installerede
derfra.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-11-02 22:17

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi med nogle options, men som sagt.. ingenting lod til at virke og jeg
> vidste heller ikke hvor vi skulle starte eller slutte..

I en af hjælpefilerne på cdrommen står der noget om SU fejl. Jeg har dog
aldrig set så højt et tal.
Et gæt kunne måske være: Da i fdiskede, huskede i så at gøre partitionen
aktiv? Ellers kan i ikke installere et styresystem på den.

Kurt

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 29-11-02 09:26

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message news:3de542ff$0$227
> [...]
> Et gæt kunne måske være: Da i fdiskede, huskede i så at gøre partitionen
> aktiv? Ellers kan i ikke installere et styresystem på den.

Ehm., det tror jeg da.. Jeg gjorde som jeg plejer (hvis jeg ellers husker
rigtigt).. Jeg lavede en primary partition på 20%, en extended på 80% og
deri et logical på 100%. Primary sat til aktiv.

Hvis det er forkert, er det alt for lang tid siden jeg sidst har brugt
fdisk, hvilket nok også er sandt men alligevel??..

Vi brugte hans startup-disk og min windows, men det kan jeg ikke se skulle
have noget at sige?

mvh.
K.