At referere til kaldende objekt
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 27-11-02 20:53

Hej alle.

Hvis jeg kalder en funktion i f.eks en onClick, eller onMouseOver/Out event,
er det så muligt i denne funktion, at referere dynamisk til det element, som
kalder funktionen. Det skal være uden at kalde funktionen med "this" som
parameter.

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 10:47

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> kalder funktionen. Det skal være uden at kalde funktionen med "this" som

event.SrcElement vil give dig en reference til det object der generede den
specifikke event

Ex:
event.srcElement.value= "";
event.srcElement.focus();

- hvis det var det du efterspurgte...

Chrisser

Fra : Hintzmann

Dato : 28-11-02 10:56

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message
> [...]
som
> kalder funktionen. Det skal være uden at kalde funktionen med "this" som

Nedenstående cross-browser (MSIE,Opera,Moz) funktion alerter
target(/srcElement) som er det element der har kaldt funktionen.
function doSomething(e)
{
var targ;
if (!e) var e = window.event;
if (e.target) targ = e.target;
else if (e.srcElement) targ = e.srcElement;
alert(targ);
/* alert(targ.value); */
}<input type="button" value="Dette er knappen" id="knap"
onclick="doSomething(event)" />Hintzmann