Skifter til TDC - portspørsgmål
Fra : Jesper

Dato : 27-11-02 20:02

Jeg skifter pr. 1/12-02 til TDC - grundet flytning. Jeg har indtil videre
brugt Tiscali og har haft en Linux server stående (HTTP, SMTP).

Mit spørgsmål lyder: TDC har vel ligesom Tiscali ingen portrestriktioner?
(Lukket for eks. port 25)

mvh
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-02 20:16

"Jesper" <jesper.hansen4@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> brugt Tiscali og har haft en Linux server stående (HTTP, SMTP).
>
> Mit spørgsmål lyder: TDC har vel ligesom Tiscali ingen portrestriktioner?

Læs dog i bruger betingelserne og produktinformatioverne...

TDC har mange produkter... Men de til private, er der lukket for port 25.

Fra : Jesper

Dato : 28-11-02 00:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Læs dog i bruger betingelserne og produktinformatioverne...
>
> TDC har mange produkter... Men de til private, er der lukket for port 25.

Jeg har bestilt ADSL bredbånd fra Teledanmark. iflg. deres vilkår på den
side hvorfra man bestiller, står der intet om lukkede porte. Vil det så sige
at der ikke er lukket? Eller er der andre steder man skal læse for at finde
føromtalte lukning?

mvh
Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-11-02 00:11

"Jesper" <jesper.hansen4@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
så sige
> at der ikke er lukket? Eller er der andre steder man skal læse for at

Jeg ved ikke hvor det står nu om dage men tcp/25 og tcp/119 er lukket
for udefrakommende trafik.
SMTP kan lade sig gøre med et fix: www.makr.dk/?backupmx

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans

Dato : 28-11-02 10:38

> [...]
sige
> at der ikke er lukket? Eller er der andre steder man skal læse for at

Hvis du går ind på hjemmesiden om bredbånd og søger på smtp finder du svaret
på følgende spørgsmål:

Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?
Tele Danmark Bredbånd|ADSL er velegnet til at have egne servere stående,
hvis man vælger en fast IP-adresse.

For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten)
blokeret i TDC's router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær
mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Lidt skjult, men det er der.

mvh, Hans

Fra : Jesper

Dato : 28-11-02 11:42

> [...]
>
> mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
> domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
> domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Mange tak for et godt svar.

mvh
Jesper