MS Windows
briani 27239
XP + 98 ? ?
Fra : eh

Dato : 27-11-02 16:22

Hej.

Kan nogen svare på dette?
Jeg fik opgraderet min PC med ny harddisk, winXP og ny processor. Men det er
altså sk... dyrt hvis jeg skal ud og have købt nye programmer i stedet for
de gamle, som ikke kan fungere under XP.

Min harddisk er partioneret i tre drev, hvoraf E i øjeblikket er tomt. Kan
jeg bare installere min 98'er på D-drevet og så køre de gamle programmer
derind også?

Eller skal der noget særligt til?

Venlig hilsen
Erling Hansen

Fra : repost

Dato : 27-11-02 17:46

"eh" <erling.korsoer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bare installere min 98'er på D-drevet og så køre de gamle programmer

For at kunne boote med både winXP og win98 skal win98 installeres som det
første og derefter winXP.'
De fleste programmer vil normalt kunne køre under winXP. Hvis der er
problemer med et program ikke kan køre under winXP kan du vælge
kompabilitets tilstand for programmerne. Du kan f.eks vælge at et program
skal køre som under win98 eller win95, win2000 osv. Dette gøres under
Kompatibilitet fanen under egenskaber for et program.

Hilsen Repost.