10-12% udbytte
Fra : Bafomet

Dato : 03-03-01 19:45

Spekulanter, som vil nå at få del i udbyttet på 25kr i Grønlandsbanken kan
nå det endnu. Udbyttet beregnes i den første uge i april.

Grønlandsbanken handles på Københavns Fondsbørs.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 04-03-01 20:23

"Bafomet" <tsk@tsk.dk> wrote in message
> Spekulanter, som vil nå at få del i udbyttet på 25kr i Grønlandsbanken kan
> nå det endnu. Udbyttet beregnes i den første uge i april.

Kan du argumentere for, at aktiekursen så ikke bare falder tilsvarende 25kr
ved udbetalingen?

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 04-03-01 22:27

"Thomas Arildsen" <tari00@kom.auc.dk> writes:
> "Bafomet" <tsk@tsk.dk> wrote in message
>
> Kan du argumentere for, at aktiekursen så ikke bare falder tilsvarende 25kr
> ved udbetalingen?

Det plejer aktier jo at gøre.

Men skattemæssigt giver det stadig mening, hvis man betaler top-skat af
kurs-gevinster, da man kun betaler 25% og 40% af udbyttet.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Bafomet

Dato : 05-03-01 18:44

"Thomas Arildsen" <tari00@kom.auc.dk> wrote in message
> "Bafomet" <tsk@tsk.dk> wrote in message
> Kan du argumentere for, at aktiekursen så ikke bare falder tilsvarende
25kr
> ved udbetalingen?
nej da
Det er derfor jeg siger det nu så du kan tjene en skejs.
Den steg næsten 5% idag. så du har allerede tabt penge på at vente.
Hvis der udvindes guld og olie i Grønland vokser banken - det er nok
Danmarks bedste investering pt.

Men husk - jeg kan ikke spå- det er alt andet lige.