ECS K7S5A
Fra : Heine Laursen

Dato : 27-11-02 14:02

Er det her et ok bundkort til en amd athlon 2000XP processer?

http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm

Hardware jeg har tængt mig at benytte deri,

320 Mb sd-133 ram
Geforce 4 mx 420
80 Gb ide maxtor hd
Soundblaster Live 1024
ide cd-rom drev
ide brænder
standart floppy drev

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 27-11-02 14:06

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

> Er det her et ok bundkort til en amd athlon 2000XP processer?
>
> http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm
>
> Hardware jeg har tængt mig at benytte deri,

> [...]

Og er en 300 watt strømforsyning nok til at trække dyret?

Heine Laursen

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 27-11-02 16:23

Ok kort kører selv med det, og en 1800+ du skal nok overveje det med rammene
da den godt kan have svært ved at styre to blokke sd ram...

Torben

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-01-03 16:40

Torben Christoffersen <minibus76@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:as2o0h$8vl$1@sunsite.dk...
> Ok kort kører selv med det, og en 1800+ du skal nok overveje det med
rammene
> da den godt kan have svært ved at styre to blokke sd ram...

Blander mig lige!
Jo tak jeg har også fundet ud af at det går helt galt med 2 SD blokke i
bundkortet.

Jeg har også lige et spørgsmål!

Hvordan har I sat stikket til restart kappen?
Efter manualen, ser det ud til at pin nummer 5 og 6 samt 7 og 8, skulle
kunne bruges til det,
hvorfor dog 2 muligheder?

Carsten

Fra : Chipmand

Dato : 28-11-02 02:31

On Wed, 27 Nov 2002 13:06:07 +0000 (UTC), Heine Laursen
<gozar@myrealbox.com> wrote:

>Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

>Og er en 300 watt strømforsyning nok til at trække dyret?
Køre selv med den nævnte cpu med en 300 watt strømforsyning. Og med 2
blokke 512 mb SD pc 133 ram i. Har ingen problemer med den.

Mvh
Chipmand

Fra : Chipmand

Dato : 28-11-02 02:32

On Thu, 28 Nov 2002 02:30:51 +0100, Chipmand <chipmand@nospam.dk>
wrote:

>Køre selv med den nævnte cpu med en 300 watt strømforsyning. Og med 2
>blokke 512 mb SD pc 133 ram i. Har ingen problemer med den.
>
>Mvh
>Chipmand
Glemte på nævnte bundkort

Fra : Heine Laursen

Dato : 28-11-02 12:28

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

Mange tak for info alle sammen.

Jeg har besluttet min at købe det, og se om mine ram dur i det, ellers har
jeg jo en god grund til også at opgradere ramene

Heine Laursen

Fra : Martin Jensen

Dato : 28-11-02 18:46

Hej

Jeg kan kun sige en ting til dette kort............ lorte kort......... hold
jer væk fra det.

Jeg har haft 2 stk. kort K7S5a, der har været problemmer med bio´sen på
begge kort.
Jeg har læst på nettet at dette er et normal problem med kortet.
Der findes faktisk flere kendte problemmer med dette kort, det kan læses her
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

Jeg kan kun anbefale, at betale ca. 200.- mere for et ordenteligt bundkort.

Mvh
Martin

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 29-11-02 01:31

> Jeg har haft 2 stk. kort K7S5a, der har været problemmer med bio´sen
> på begge kort.

Uheldige dig :)

> Jeg har læst på nettet at dette er et normal problem med kortet.
> Der findes faktisk flere kendte problemmer med dette kort, det kan
> læses her
> http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

Da jeg i januar skulle ud og invisterer, havde jeg en ide om at det
skulle være et Asus-mb (da jeg genne et par havde været den lykkelige
ejer af en velfungerende Asus P5a), men efter noget søgen på nettet,
diskussion i denne grupper og snak med min hardwarepuscher, kom jeg frem
til følgend:
1. Alle pruducenter laver både gode og dårlige modeller
2. Selv inde for den samme modle kan kvaliteten være svingende (pga.
produktionsfejl i en produktionsserie)
3. Der vil altid være noget hardware som man ganske enkelt ikke kan få
til at virke sammen med et givet bundkort
4. Systemets stabilitet afhænger af bundkortet, OG alt det andet
hardware (specielt strømforsyning, (fancye) grafikkort og ram)
5. Hvis flerer bundkort opfylder dine behov - så gå efter det billigste

Til pkt 5 skal det siges, at hvis en bundkort KUN får negativ omtale, så
er der nok noget om snakken.

Jeg købte et K7S5a, og jeg kan kun anbefale det. Det er let at sætte op,
det har (relativt) mange/gode funktioner og for mig kører det stabilt -
et hit til prisen.

> Jeg kan kun anbefale, at betale ca. 200.- mere for et ordenteligt
> bundkort.

Hvad vil du i så fald foreslå? - det er ikke for at være provokerende,
men jeg tror ikke du kan foreslå et eneste bundkort, som man ikke kan
finde noget negativt om.

M.v.h. og held og lyke med din nye maskine til Heine.

Thomas

Fra : Heine Laursen

Dato : 29-11-02 08:48

"Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk> wrote in

> Jeg kan kun sige en ting til dette kort............ lorte
> kort......... hold jer væk fra det.

For sent. Jeg bestilte det igår.
Heine Laursen