Prisen på spåner
Fra : Britta Larsen

Dato : 27-11-02 12:10

Hej NG.

Er igang med at undersøge prisen på spåner, og hviken slags det skal være,
hvis det var.

Kan man bruge de spåner der bliver lavet på et savværk eller skal det være
noget specielt?

Det er til en hestboks. :)

Hilsen
Britta Larsen

Fra : Anet

Dato : 27-11-02 22:43

Prisen på spåner kan komme helt ned på 40 kroner ballen hvis du køber et
større parti.
Skal bruge ca. 2 1/2 om ugen til ens stor hest.

hilsen

Anet

Fra : Lene

Dato : 28-11-02 12:36

Hej,
Prisen kan komme helt ned på 1200 kr for en hel lastbilfuld, hvis du køber direkte fra savværk. Vær opmærksom på at spånerne skal være lavet af rent træ uden lim, lak eller andet funnyhoney. Disse spåner er selvfølgelig ikke ovntørrede, men jeg synes faktisk ikke der er den helt store forskel - -

Mvh. Lene

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 28-11-02 12:46

Hejsa.

Af pladshensyn vil jeg gerne have spåner der er indpakket, hvor får jeg det
billigst.

V H Gitte

Fra : Lene

Dato : 02-12-02 12:03

Tjah, prøv dig frem.... Du skriver ikke noget om i hvilken landsdel du bor, meeeeeen jeg vil da lige give en lille advarsel : Jeg købte for ca. 6 år tilbage et lastbiltræk fra Tommy Mikkelsen ( han annoncere overalt ), prisen blev aftalt og jeg skulle betale ved leverancen. Da så lastbilen kom var der pludselig skrevet et meget stort ekstra beløb på regningen til træpallerne, - jeg ringede straks til Tommy Mikkelsen og protesterede, han mente at jeg skulle betale for pallerne fordi >> man betaler jo også pant for flasker, når man køber sodavand. Det ved enhver, og du kan jo bare sælge pallerne igen, når du har tømt dem. << Jeg var rap i replikken og henholdt mig til købeloven, som siger at en købspris SKAL OPLYSES I SIN HELHED, OG KUNDEN SKAL GØRES OPMÆRKSOM PÅ EVT. TILLÆG, SÅ SOM MOMS, EMBALAGE, FRAGT M.M. Sat over for denne punchline blev Hr. Mikkelsen helt medgørelig. Jeg betalte for spånerne og aftalte at han kunne sende en bil ved lejlighed og hente pallerne.

Jeg har selvfølgelig aldrig mere handlet med denne Hr. Mikkelsen, men i skal vide at slig kan forekomme...........

Mvh. Lene

Fra : Snudeske

Dato : 04-12-02 20:35

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lene.

Jeps, man betaler for pallerne hos TM, men naar man saa bestiller næste gang
bliver det antal paller man har liggende altid trukket fra.

Jeg har handlet med ham 3 gange og hver gang er jeg blevet informeret om
pallerne og retursystemet... Masske har du bare været uheldig? Eller ogsaa
har han taget dine ord til sig?

MVH
Snudeske.

Fra : Lene

Dato : 07-12-02 13:28

Hejsa, dejligt at høre at han har ændret sin forretningsgang *s*

Mvh. Lene

Fra : Anet

Dato : 09-12-02 18:21

Tja, jeg har kun gode erfaringer med hr. Mikkelsen må jeg sige. Jeg har
erfaring med ham som leverandør af spåner til mit tidligere arbejde og to
gange har vi handlet træpiller til vores træpillefyr i storsække hos ham.
Leveringen var perfekt og jeg vil sige at man på påregne paller og pant da
det jo er en del af handlen at man bare kører det op til ham og får en check
retur på det. Jeg kan ærligt talt ikke se det helt store problem her.

--
Hilsen
Annette

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-11-02 12:56

[...]

Oki, det var det jeg ville vide :)

Jeg har noget familie som ikke bor mere end 100 meter fra et firma der laver
paller, så det er jo "frisk" træ de bruger.

Hilsen

Britta Larsen