PROBLEMER MED JMAIL
Fra : Jacob Knudsen

Dato : 03-03-01 20:46

Hvordan udtrækker jeg alle informationer fra en form?

skal det være i mailer.Subject = Request.Form("")
eller mailer.Body=Request.Form("")

og kan jeg komme alle felter ind i Request.Form("felt 1" & "felt 2" ......)
eller hvad
og hvordan oplyser jeg om min email når den ikke udtrækkes?

Jeg er lidt på glatis, men på forhånd tak for hjælpen.

-jacob

Fra : mike

Dato : 03-03-01 23:38

hej
Kan du bruge dette til noget, det svar fik jeg af en flink mand
*********************
Du har sandsynligvis en bruger database hvor du har password, brugernavn og
email.

Når brugeren så indtaster sin email slår du op i databasen og finder den
post hvor emailen er korrekt og hiver derefter brugernavn og password ud og
sender i en mail.

Et lille kode eksempel:

Dim objConn, objRS, Email, SQL, userdata

Email = Requsest.Form("email") ' Husk validering af email!
SQL = "Select brugernavn, password from brugere where email = " & email

Set obConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString "DSN=dindsn;uid=ditbrugernavn;pwd=ditpass;"
Set objRS = objConn.Execute( SQL )
objConn.Close
Set objConn = Nothing

if objRS.Eof Then
response.write "Forkert email"
objRS.Close
Set objRS = Nothing

Else
emailbody = "Dit brugernavn er " & objRS("brugernavn") & vbcrlf
& " Dit password er " & objRS("password")
objRS.Close
Set objRS = Nothing

'Send mail til variablen email med variablen emailbody som
body.
End if

--
Jakob Andersen