Bedste high quality måtte til optisk mus
Fra : Uni Bull

Dato : 26-11-02 23:54

Hej.

Jeg søger jeres bud på den ultimativt bedste musemåtte til optiske mus....
Prisen er praktisk talt underordnet - den skal bare være det bedste jeg kan
få!
--
Uni Bull
København K

Fra : Martin S.

Dato : 27-11-02 00:00

Smag og behag. Men icemat (den sorte) er helt vild god : www.icemat.com

Fra : Michael Bach

Dato : 27-11-02 01:21

Husk lige at hvis det er en optisk mus der er batteridrevet så sørg for at
bruge den på et så lyst underlag som overhovedet muligt. Det sparer på
batteri-udskiftningerne!

Michael

Fra : DWM

Dato : 01-12-02 11:06

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Husk lige at hvis det er en optisk mus der er batteridrevet så sørg for at
> bruge den på et så lyst underlag som overhovedet muligt. Det sparer på
> batteri-udskiftningerne!

Jeg har hørt at man skal bruge så mørke underlag så muligt
til batteridrevet optiske mus (sort og mørkeblå). Måske man kan
få nogle flere kommentarer på dette område?

/Kenneth Iversen

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 01-12-02 11:19

> Jeg har hørt at man skal bruge så mørke underlag så muligt
> til batteridrevet optiske mus (sort og mørkeblå). Måske man kan
> få nogle flere kommentarer på dette område?
Har hørt nøjagtigt det modsatte, med begrundelse i at mørke farver
reflekterer lyset dårligere og der derfor skal bruges kraftigere lys og mere
energi på at aflæse dette.

Mvh Thomas

Fra : DWM

Dato : 01-12-02 11:29

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har hørt nøjagtigt det modsatte, med begrundelse i at mørke farver
> reflekterer lyset dårligere og der derfor skal bruges kraftigere lys og mere
> energi på at aflæse dette.

Det lyder jo meget fornuftigt det som du skriver.
Jeg har bl.a læst dette på www.mp3hardware.dk:
"Sorte og blå musemåtter er kompatible med alle optiske mus.
Dog kan store farverige logoer kan skabe problemer, og hvidemusemåtter
er generalt ikke kompatible med optiske mus."

Men jeg vil gå efter en lys måtte.
Hvis man da kan få fUnc sUrface 1030 i en lys farve :)

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 03-12-02 00:23

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> Men jeg vil gå efter en lys måtte.
> Hvis man da kan få fUnc sUrface 1030 i en lys farve :)

Kan man så desværre ikke så den blev blå/orange
Bestilt hos www.studiedata.dk hvis det interressere nogle.

/Kenneth Iversen

Fra : Uni Bull

Dato : 27-11-02 16:16

Martin S. wrote:
> Smag og behag. Men icemat (den sorte) er helt vild god : www.icemat.com

Jeg læste et par anmeldelser af IceMat og de er gode, men med forbehold...
Jeg er ude efter den ubetinget bedste - hvis en sådan findes!?

Andre erfaringer?

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 27-11-02 17:32

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message

> Jeg læste et par anmeldelser af IceMat og de er gode, men med forbehold...
> Jeg er ude efter den ubetinget bedste - hvis en sådan findes!?

> [...]

www.steelpad.dk

M.v.h.

Fra : Jens Lohmann-Hansen

Dato : 27-11-02 19:28

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in message
> "Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message
www.icemat.com

[...]
> www.steelpad.dk

Steelpad.dk skriver sjovt nok på deres hjemmeside.

*Bemærk* Steel3s og Steel4s har vist sig incompatible med logitech optiske
mus.

Så man kan have sine tvivl - alt afhængig af, hvilken mus, man selv har. Det
er måske ikke den ubetinget bedste.

Fra : Uni Bull

Dato : 27-11-02 22:50

Jens Lohmann-Hansen wrote:
> Steelpad.dk skriver sjovt nok på deres hjemmeside.
>
> *Bemærk* Steel3s og Steel4s har vist sig incompatible med logitech
> optiske mus.

Jeg har en SteelPad i øjeblikket - og den er bestemt ikke egnet til optisk.
I hvert fald ikke dén Logitech jeg har prøvet med.

Fra : Vega

Dato : 27-11-02 20:13

fUnc sUrface 1030. Bruger den selv med en Logitech Dual Optical. Super
musemåtte.

Mvh. Vega.

Fra : Uni Bull

Dato : 27-11-02 22:52

Vega wrote:
> fUnc sUrface 1030. Bruger den selv med en Logitech Dual Optical. Super
> musemåtte.

Den har jeg hørt ganske godt om et par gange - hvilket materiale er den
lavet af? Er den kold? (Ligesom SteelPad og IceMat)
Er den egentlig ikke beregnet til alm. mus?
Men fungerer altså upåklageligt med Logitech Optisk...
Hvad med glidemodstand?

Fra : DWM

Dato : 01-12-02 11:03

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> fUnc sUrface 1030. Bruger den selv med en Logitech Dual Optical. Super
> musemåtte.

Har jeg også hørt godt om når det gælder Logitecs optiske mus modsat
icemat og steelpad. Kender du til hvor man kan købe den?

/Kenneth Iversen