fUnc-måtte til Logitech Optisk trådløs mus
Fra : Steffen

Dato : 26-11-02 23:40

Hvis musen, efter at PC'en er slukket, står på en en almindelig musemåtte,
blinker den meget, indtil jeg stiller den på et stykke hvidt papir. Hvordan
er det med en fUnc-måtte?
Steffen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-11-02 03:32

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote in

> Hvis musen, efter at PC'en er slukket, står på en en almindelig
> musemåtte, blinker den meget, indtil jeg stiller den på et stykke
> hvidt papir. Hvordan er det med en fUnc-måtte?
> Steffen

Jeg har i sidste uge købt en fUnc måtte i sort/sort - dejlig måtte
iøvrigt. Min Logitech Cordless Mouseman Optical fungerer rigtig godt på
den, så længe der er lys i nærheden af computeren.
Men hvis PC'en f.eks. står tændt en nat og jeg ikke bruger musen så
blinker den lystigt indtil man fodrer den med et lyst underlag, eller
vender den på hovedet, så det problem er der stadig - jeg er
efterhånden overbevist om at det er Logitech der har et problem med
lige præcis den model - Microsoft trådløse og den nye MX700 virker
fint.

Da de nye MX700 så vidt jeg kan forstå på flere andre også ikke har
dette problem, så jeg overvejer at skifte min mouseman cordless optical
optical ud med en sådan.

I normal brug virker fUnc måtten rigtig godt - ingen hoppen og dansen
med cursoren, og så er den glatte overflade en hel del mere glat at
bevæge musen på end et papir eller tilsvarende.

Mvh
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 27-11-02 04:13

Flemming Joensson skrev:

> Da de nye MX700 så vidt jeg kan forstå på flere andre også ikke
> har dette problem, så jeg overvejer at skifte min mouseman
> cordless optical optical ud med en sådan.

Det er lidt svært at se om en MX700 (som jeg bruger på en fUNC magen
til din), slukker eller hvad den gør, for man kan ikke se lyset i
den som man kan med en Cordless Mouseman Optical. Når MX700 står på
underlaget så slipper der ikke lys ud fra den. Jeg tror dog sagtens
at den kan gå på strømbesparelse selvom den står på et sort underlag
og hvis den ikke gør, så betyder det knapt så meget, hvis blot man kan
vænne sig til at stille den i laderen når man ikke bruger pc'en/musen.

Madsen.

Fra : Steffen

Dato : 27-11-02 08:00

Er det muligt at opdrive en hvid musemåtte? I min lokale boghandel siger de,
at det ikke kan lade sig gøre.
Steffen

Fra : Leony

Dato : 27-11-02 11:00

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at opdrive en hvid musemåtte? I min lokale boghandel
> siger de, at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg bruger et stykke hvidt A4 papir.
Udover det har jeg fundet:
http://www.mp3hardware.dk/product.asp?product=33&page=1
http://www.mp3hardware.dk/product.asp?product=63&page=1
http://www.mp3hardware.dk/product.asp?product=68&page=1
Om de er helt kridhvide skal jeg ikke kunne sige.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-11-02 11:32

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote in

> Er det muligt at opdrive en hvid musemåtte? I min lokale boghandel
> siger de, at det ikke kan lade sig gøre.
> Steffen

Jo, Everglide laver nogen til optiske mus. Jeg kunne dog ikke lide dens
overflade. Måtten er hvid (eller sort) med "sølvklumper" i, jeg prøvede
den inde hos en forhandler i Aalborg (mm-data) som også havde en fUnc
måtte, og jeg valgte fUnc måtten.
Everglide måtten virker også fint (prøvede den i butikken - dog fik jeg
ikke lige testet om den opdager når den skal gå i powersave), men jeg
synes fUnc måtten var sejere at se på, og så kunne jeg som sagt ikke lide
overfladen på everglide attack måtten.

Du kan finde Everglide måtten på både studiedata og mm-data's sider.

http://www.mm-data.dk - tryk på "Hardware" og tryk derefter på "Mus".

Bemærk at det kun er de Everglide måtter der hedder noget med Optical der
vil virke ordentligt med en Logitech optisk mus. Ud over selve måtten så
vil jeg anbefale dig at købe noget "teflon" tape - da måtten som sagt har
en lidt ru overflade. Everglide laver selv noget tape til formålet -
Mouse skatez - det koster 59 kr, men så er der også nok til 2½ logitech
mus
MM-data har dog noget andet og billigere tape til samme formål - om det
er lige så godt ved jeg ikke, men mouse skatez virker i hvert fald
glimrende, også på en fUnc måtte - selvom behovet ikke er så stort på
den.

Mvh
Flemming

Fra : Steffen

Dato : 27-11-02 19:58

Jeg har stillet musen på en A5 skrivemaskineblok. Her fungerer den
tilsyneladende fint. Det er bare utroligt, at den ikke kan stå på en
musemåtte uden at brænde batterierne af til ingen nytte.
Steffen

Fra : Kenneth Bennedsen

Dato : 27-11-02 21:33

Jeg har en standard hvid stofmåtte. Så det kan lade sig gøre.

Fra : Steffen

Dato : 27-11-02 21:53

Er det en Bantex?

Fra : Kenneth Bennedsen

Dato : 27-11-02 22:25

Ved faktisk ikke hvad det er for en... Jeg har købt den ved www.bygpc.dk i
esbjerg. Det er en standard ting : stof med gummiunderlag, ca 5 mm tyk.

Fra : J.O

Dato : 28-11-02 18:46

her er der også
hvide måtter !
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=215

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 27-11-02 15:05

> Hvis musen, efter at PC'en er slukket, står på en en almindelig musemåtte,
> blinker den meget, indtil jeg stiller den på et stykke hvidt papir.
Hvordan
> er det med en fUnc-måtte?

Hvis du overvejer en sådan fUnc musemåtte, er der her en test af den:

http://www.hard-news.dk/tests.php?testid=82

// Troels