/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Forbinde til 2 sql databse
Fra : N9


Dato : 26-11-02 22:44

hej

kan man ikke bruge samme "Set Conn =
Server.CreateObject("ADODB.Connection")" til at forbinde 2 forskellig
database??

F.eks.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connstring = "DSN=ASP"
Conn.Open(Connstring)
Conn.Open "Provider=sqloledb; Data Source=Ipnr; Initial Catalog=DBnavn; User
Id=brugernavn; Password=password;"


Får følgende fejl

ADODB.Connection error '800a0e79'

Operation is not allowed when the object is open.

Men så har jeg prøvet med 2 x ADODB.Connection

F.eks.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connstring = "DSN=ASP"
Conn.Open(Connstring)
Set Conn1 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn1.Open "Provider=sqloledb; Data Source=Ipnr; Initial Catalog=DBnavn;
User Id=brugernavn; Password=password;"

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

[DBNMPNTW]ConnectionOpen (CreateFile()).

Hvad kan jeg ellers gøre??



Takker




 
 
Peter Lykkegaard (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 26-11-02 22:45

Som svar på skriblerier forfattet af N9

> kan man ikke bruge samme "Set Conn =
> Server.CreateObject("ADODB.Connection")" til at forbinde 2 forskellig
> database??
>
Nej, een MSSQL connection

Hvad præcist er det du gerne vil
Der er flere andre måder der kan løse dit problem
Har din webapp adgang til begge servere?

mvh/Peter Lykkegaard



N9 (26-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 26-11-02 23:19


>

> >
> Nej, een MSSQL connection

Ok, så er det ikke mig som er noget galt med


> Hvad præcist er det du gerne vil

Jeg vil kopier en database1 over til database2.
Og jeg havde tænkt mig at jeg åbner database1 i recordset'en og derefter
insert i database2.
Jeg har ingen adgang til EM og det tager for langtid at kopier hver enkelt
række i databasen.


> Der er flere andre måder der kan løse dit problem
> Har din webapp adgang til begge servere?

Jeg har adgang til begge server fra min web, har du en ide hvordan det kan
løses??

takker

N9



Peter Lykkegaard (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 27-11-02 07:49

Som svar på skriblerier forfattet af N9

> Jeg vil kopier en database1 over til database2.
> Og jeg havde tænkt mig at jeg åbner database1 i recordset'en og
> derefter insert i database2.
> Jeg har ingen adgang til EM og det tager for langtid at kopier hver
> enkelt række i databasen.
>
>> Der er flere andre måder der kan løse dit problem
>> Har din webapp adgang til begge servere?
>
> Jeg har adgang til begge server fra min web, har du en ide hvordan
> det kan løses??
>
Du kan evt bruge SQLDMO
Er det een gang eller løbende?

Du kan jo også hente dine data ud i csv filer

mvh/Peter Lykkegaard



N9 (27-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 27-11-02 09:32


> Du kan evt bruge SQLDMO
> Er det een gang eller løbende?

Det er kun en gang, men kræver det ikke at jeg kan styre den nye DB???
For jeg har ikke adgang til den, anden inden via ASP.



> Du kan jo også hente dine data ud i csv filer

Via SQLDMO??? eller andet??






Peter Lykkegaard (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 27-11-02 10:56

Som svar på skriblerier nedfældet af N9 :

>> Du kan evt bruge SQLDMO
>> Er det een gang eller løbende?
>
> Det er kun en gang, men kræver det ikke at jeg kan styre den nye DB???
> For jeg har ikke adgang til den, anden inden via ASP.
>
Jeg ved ikke om man kan bruge SQLDMO via ASP - anyone
>
>> Du kan jo også hente dine data ud i csv filer
>
> Via SQLDMO??? eller andet??

Naaj Via ADODB og GetRows
Du kan også bruge SQLDMO til det
Spørgsmålet er så bare om man kan processere en csv fil asp + evt et
uploadkomponent

Det er nok nemmest via SQLDMO
Her kan du fx lave en backup på den ene server og restore den igen på den
anden

Du kan ikke connecte til databasen på anden måde udefra?
Evt bruge en Access ADP FE til at hente/indsætte data

mvh/Peter Lykkegaard



Jens Gyldenkærne Cla~ (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-11-02 11:39

N9 skrev:

> Jeg vil kopier en database1 over til database2.

Kan database1 "se" database2? I så fald er det ganske nemt:

INSERT INTO database2.tabelnavn (<feltliste>)
SELECT <feltliste> FROM tabelnavn
(hvis du kalder det fra database1)

INSERT INTO tabelnavn (<feltliste>)
SELECT <feltliste> FROM database1.tabelnavn
(hvis du kalder det fra database2)

Det behøver ikke engang være samme server - man kan også skrive:

INSERT INTO server2.database2.tabelnavn (<feltliste>)
SELECT <feltliste> FROM tabelnavn
(hvis du kalder det fra server1)

- men det kræver så vidt jeg husker at server2 er oprettet som en
linked eller remote server i server1
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

N9 (27-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 27-11-02 12:28

hej

de kan ikke se hinanden.
Men kan det ikke være muligt at gøre som Peter siger, noget med getrows??
Hvad hvis jeg åbner database1 og henter informationerne og gemmer det i
getrows og derefter luk og opret en ny forbindelse til databse2 hvor jeg
INSERT, kan det ikke lade sig gøre???

Takker


"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns92D3767F4CB64jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
> N9 skrev:
>
> > Jeg vil kopier en database1 over til database2.
>
> Kan database1 "se" database2? I så fald er det ganske nemt:
>
> INSERT INTO database2.tabelnavn (<feltliste>)
> SELECT <feltliste> FROM tabelnavn
> (hvis du kalder det fra database1)
>
> INSERT INTO tabelnavn (<feltliste>)
> SELECT <feltliste> FROM database1.tabelnavn
> (hvis du kalder det fra database2)
>
> Det behøver ikke engang være samme server - man kan også skrive:
>
> INSERT INTO server2.database2.tabelnavn (<feltliste>)
> SELECT <feltliste> FROM tabelnavn
> (hvis du kalder det fra server1)
>
> - men det kræver så vidt jeg husker at server2 er oprettet som en
> linked eller remote server i server1
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
> nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
> hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Jens Gyldenkærne Cla~ (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-11-02 12:33

N9 skrev:

> de kan ikke se hinanden.

Surt.

> Men kan det ikke være muligt at gøre som Peter siger, noget
> med getrows??

Sikkert. Peter er noget mere på hjemmebane her, så jeg vil overlade
svarene til ham.

NB: Kig gerne på min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Peter Lykkegaard (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 27-11-02 12:57

Som svar på skriblerier nedfældet af Jens Gyldenkærne Clausen :

> N9 skrev:
>
>> Men kan det ikke være muligt at gøre som Peter siger, noget
>> med getrows??
>
> Sikkert. Peter er noget mere på hjemmebane her, så jeg vil overlade
> svarene til ham.
>
Hjemmebane - jeg bruger jo ikke ASP mere
Anyways

Det er ADODB.Recordset.GetRows jeg tænkte på
Det skulle føre dataene over i et CSV output
Hmmm

En anden metode kunne jo være at bruge ADODB metoder til at gemme er
recordset som en XML stream på serveren
Efterfølgende skulle det være muligt at åbne en XMLstream (fil på serveren)
igen, for derefter indsætte rækkerne i den nye tabel?
Gad vide om man kan hente et XML output direkte fra den MSSQL og derefter
indsætte i den anden?

mvh/Peter Lykkegaard



N9 (27-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 27-11-02 13:01


>
> Det er ADODB.Recordset.GetRows jeg tænkte på
> Det skulle føre dataene over i et CSV output
> Hmmm

HMM siger jeg også, jeg må lige finde ud af hvad CSV er.


> En anden metode kunne jo være at bruge ADODB metoder til at gemme er
> recordset som en XML stream på serveren
> Efterfølgende skulle det være muligt at åbne en XMLstream (fil på
serveren)
> igen, for derefter indsætte rækkerne i den nye tabel?



> Gad vide om man kan hente et XML output direkte fra den MSSQL og derefter
> indsætte i den anden?

Det skal jeg ikke kunne sige, for jeg ved ikke ret meget om XML

Men anden mulighed, kan jeg ikke bruge EM elle QA til at lave en insert
script med indhold fra den gammel database og derefter fyrer script på den
nye database??

Mvh
N9



Peter Lykkegaard (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 27-11-02 13:18

Som svar på skriblerier nedfældet af N9 :

> Men anden mulighed, kan jeg ikke bruge EM elle QA til at lave en
> insert script med indhold fra den gammel database og derefter fyrer
> script på den nye database??
>
Ehh? - Du skrev da at du kun havde webadgang og ingen adgang til EM?
Never mind

Er det den gamle server du kan connecte til med EM?

Den nye server - er det et webhotel, eller?
Hvad har den nye server af muligheder udover web -/ASP adgang?

mvh/Peter Lykkegaard



N9 (27-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 27-11-02 14:43

> Ehh? - Du skrev da at du kun havde webadgang og ingen adgang til EM?
> Never mind

Jeg har kun EM adgang til den gammel database, jeg har gjort det, at jeg har
brugt QA til at script hver enkel tabel og der efter fyre det af i den nye.
Men Jeg havde ikke lige set at der var flere 1000 post som skal flytte over,
troede at de kun var max 50

> Er det den gamle server du kan connecte til med EM?

Ja

> Den nye server - er det et webhotel, eller?
> Hvad har den nye server af muligheder udover web -/ASP adgang?
>

Den nye webhotel har ikke så meget mere end den gammel.
Den ny som er hostet af Tiscali, vil ikke give mig adgang via EM pågrund af
sikkerheden. Men de har sagt at jeg godt kunne få adgang med EM men så skal
jeg have fat i en tiscali forbindelse, det er det eneste som de vil tillade
til at tilgå deres database(noget med at så de kunne spore tilbage til
brugeren hvis man lavede noget man ikke skulle).
Det er kunden som valgte at flytte til Tiscali, hvorfor ved jeg ikke.

Mvh
N9



Peter Lykkegaard (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 27-11-02 14:56

Som svar på skriblerier nedfældet af N9 :

> Det er kunden som valgte at flytte til Tiscali,

Hmm det nemmeste ville egentlig være at rippe en backup fra den gamle og få
Tiscali til at læse den ind på deres MSSQL
Du sparer en masse i tid og frustration

mvh/Peter Lykkegaard



N9 (27-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 27-11-02 15:03

Ja, det kunne jeg prøve se om jeg kan gøre det.

Men du og Jens skal have mange tak for inputs

Mvh
N9

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse
news:M64F9.3200$vO1.1132@news.get2net.dk...
> Som svar på skriblerier nedfældet af N9 :
>
> > Det er kunden som valgte at flytte til Tiscali,
>
> Hmm det nemmeste ville egentlig være at rippe en backup fra den gamle og

> Tiscali til at læse den ind på deres MSSQL
> Du sparer en masse i tid og frustration
>
> mvh/Peter Lykkegaard
>
>



Peter Lykkegaard (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 27-11-02 16:31

Som svar på skriblerier nedfældet af N9 :

> Ja, det kunne jeg prøve se om jeg kan gøre det.
>
Btw Det eneste issue jeg kan se i den fremgangsmåde er hvis serverne kører
med forskelligt tegnsæt
Men du poster vel igen, hvis du skal have yderligere indspark

mvh/Peter Lykkegaard



N9 (27-11-2002)
Kommentar
Fra : N9


Dato : 27-11-02 17:39

Det gøre jeg helt klar


"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse
news:nw5F9.3215$vO1.1519@news.get2net.dk...
> Som svar på skriblerier nedfældet af N9 :
>
> > Ja, det kunne jeg prøve se om jeg kan gøre det.
> >
> Btw Det eneste issue jeg kan se i den fremgangsmåde er hvis serverne kører
> med forskelligt tegnsæt
> Men du poster vel igen, hvis du skal have yderligere indspark
>
> mvh/Peter Lykkegaard
>
>



Jens Gyldenkærne Cla~ (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-11-02 13:12

N9 skrev:

> HMM siger jeg også, jeg må lige finde ud af hvad CSV er.

En semikolonsepareret fil.

Altså en linje pr. post, med feltværdier adskilt af semikolon.

Jens Peter Hansen;Tjørnevej 6;4300 Holbæk;12345656;Kontornusser


>> Gad vide om man kan hente et XML output direkte fra den MSSQL
>> og derefter indsætte i den anden?
>
> Det skal jeg ikke kunne sige, for jeg ved ikke ret meget om
> XML

MSSQL kan sagtens levere XML-output - men hvorvidt man kan bruge
XML til at indsætte data ved jeg ikke.


> Men anden mulighed, kan jeg ikke bruge EM elle QA til at lave
> en insert script med indhold fra den gammel database og
> derefter fyrer script på den nye database??

Jeg er ikke stødt på en sådan mulighed (script database tager ikke
indhold med), men man kan vel lave den selv. Det virker bare ikke
hvis man bruger binære felter (incl. text og ntext).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste