vnc
Fra : Jan Larsen

Dato : 26-11-02 21:58

Hej

Jeg køre vnc på min Debian og det køre fint, men kan man ikke starte en vnc,
så man kan logge på og vise den bruger der sidder ved skærmen noget i stedet
for at starte vnc i en ny x.

Mvh Jan

Fra : Max Andersen

Dato : 26-11-02 23:43

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> wrote in message
> [...]
vnc,
> så man kan logge på og vise den bruger der sidder ved skærmen noget i

Nej, hvert display (session) er sikret kun een bruger. Jeg får en fejl når
jeg prøver at connecte til et allerede optaget display nummer.

Max

Fra : Jan Larsen

Dato : 27-11-02 00:02

> Nej, hvert display (session) er sikret kun een bruger. Jeg får en fejl når
> jeg prøver at connecte til et allerede optaget display nummer.
ja, det samme her. I Windows er der kun 1 session og der virker det, det må
man da også kunne med Linux ??

Mvh Jan

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-11-02 13:13

Jan Larsen wrote in <as0n7k$spq$1@sunsite.dk>:
> Jeg køre vnc på min Debian og det køre fint, men kan man ikke starte en
> vnc, så man kan logge på og vise den bruger der sidder ved skærmen noget i
> stedet for at starte vnc i en ny x.

Rent teknisk er jeg overbevist om at VNC kunne fungere i Linux ligesom i
Windows, men man har nok valgt at gøre det på en anden måde, fordi man kan.

Løsningen jeg har set på dit problem er som følger:

1) Lad være med at starte XFree86.
2) Start i stedet en VNC-server, med de egenskaber du er vant til i XFree86.
3) Forbind til VNC-serveren med VNC's SVGA-klient.

Der kan godt være flere VNC-klienter tilsluttet den samme server på samme
tid, hvor man deles om brugerfladen, ligesom i Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian testing/unstable

Fra : Cem Bas

Dato : 01-12-02 17:18

Bedste VNC software er følgende:
http://www.uk.research.att.com/vnc

Tjek deres "Documentation"-sektionen.. Så kan du få hjælp til løsningen af
problemet...

//Cem Bas

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-12-02 18:43

Cem Bas wrote in <3dea36be$0$71657$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Bedste VNC software er følgende:
> http://www.uk.research.att.com/vnc

Hvorfor er det bedre end RealVNC?
Så vidt jeg ved er RealVNC produkt-mæssigt bare de nyere versioner af VNC.

> Tjek deres "Documentation"-sektionen.. Så kan du få hjælp til løsningen af
> problemet...

Jeg har skam ikke noget problem. :)
(Vær opmærksom på hvilket indlæg du vælger at svare på)