Højtaler....!
Fra : Zeeshan Waheed

Dato : 26-11-02 20:44

Hej...

Hvis jeg har nogen ganske almindelige højtaler der passer til en
forstærker, eller et anlæg
kan det så på nogen måde lade sig gøre at tilslutte dem til en computer via
et specielt lydkort,
der faktisk helst skal være et surrond lydkort, så det understøtter 5.1
kanal.

ZW

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-11-02 22:33

> [...]
via
> et specielt lydkort,
> der faktisk helst skal være et surrond lydkort, så det understøtter 5.1

det skal i så fald være et lydkort med indbygget forstærker - og kan din
computers strømforsyning brødføde sådan en fætter? Næppe.

Computerhøjttalere (to t'er i højttaler!!) har normalt sin egen forstærker
eventuelt i basboosteren, som signalet kommer til først. Et normalt
udgangssignal fra et lydkort er et 'linjesignal' - den type, der i et
stereoanlæg sendes fra en tuner eller båndoptager til forstærkeren.

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 26-11-02 22:40

[snip]

> (to t'er i højttaler!!)

Tjek lige den seneste udgave at retskrivningsordbogen, kloge Åge!

Det er valgfrit...

OT, men retstavning er en undervurderet ting

Fra : Zeeshan Waheed

Dato : 26-11-02 22:57

Orv ja total smarte dansker, det er længe siden jeg har mødt sådan nogle....
hahahahahaha
"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> skrev i en
meddelelse news:3de3ea15$0$5774$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Bent Grin

Dato : 27-11-02 12:05

"Zeeshan Waheed" <zeeman@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Orv ja total smarte dansker, det er længe siden jeg har mødt sådan
nogle....
> hahahahahaha

Ja, der er nogle som er lidt for hurtigt ude...hehe

Bent

Fra : Noller

Dato : 27-11-02 16:21

Et lydkort med optisk udgang + en forstærker med optisk indgang.

Måske billigere at investere i et 5.1 subwoofersæt til putteren.