MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
HD. er væk!!
Fra : Hans Jørgensen

Dato : 26-11-02 18:21

I forbindelse med at jeg skulle ligge en ekstra HD. i en pc., skete der
noget mærkeligt. Efter at jeg havde tilsluttet den ekstra harddisk som
"present slave" og jeg startede op kunne jeg se alle diskene. efterfølgende
lavede jeg opsætning på mail programmet og genstartede, men kunne så ikke
finde den ekstra HD. lige meget hvad jeg gjorde. Den ekstra HD.har siddet i
en anden pc. og er ikke formateret, da der ligger data på den som jeg skal
bruge.
På forhånd tak for hjælpen.
Hans.

Nedenstående er den Pc som der skal installeres harddiske på.

Navn på operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Systemtype X86-baseret PC

Processor x86 Family 6 Model 4 Stepping 2 AuthenticAMD ~1008 Mhz

BIOS-version/dato American Megatrends Inc. 62710, 15-07-1997

SMBIOS-version 2.3

Windows-mappe C:\WINDOWS

System-mappe C:\WINDOWS\System32

Startenhed \Device\HarddiskVolume1

Fysisk hukommelse i alt 512,00 MB

Tilgængelig fysisk hukommelse 293,18 MB

Virtuel hukommelse i alt 2,32 GB

Tilgængelig virtuel hukommelse 1,96 GB

Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 21:25

"Hans Jørgensen" <Cypern.h@superliga.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavede jeg opsætning på mail programmet og genstartede, men kunne så ikke
> finde den ekstra HD. lige meget hvad jeg gjorde.

Har du prøvet at kigge under Start - Instillinger - Kontrolpanel -
Administration - Computeradministration. Der er er under punktet "Lager" en
undermenu som hedder Diskhåndtering ???

Er din harddisk der?

Mvh Bent

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 27-11-02 02:37

> [...]
>
> Har du prøvet at kigge under Start - Instillinger - Kontrolpanel -
> Administration - Computeradministration. Der er er under punktet "Lager"

Ja det har jeg også gjordt, det er ikke min egen PC. og jeg havde ikke så
meget tid til overs. da jeg lavede det.
Jeg prøvede at sætte jumperne på 3 forskellige måder, der var kun den ene af
dem der virkede.
Mens jeg sider og skriver dette her, ringer min søster og fortæller mig, at
nu kan hun se HD. igen. Mærkeligt ikke.. Nu håber jeg den bliver ved med at
virke.
Men tak for hjælpen.
Mvh. Hans

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 26-11-02 21:41

On Tue, 26 Nov 2002 18:21:21 +0100, "Hans Jørgensen"
<Cypern.h@superliga.dk> wrote:

> [...]
>en anden pc. og er ikke formateret, da der ligger data på den som jeg skal

Bemærk at indstillingen "slave present" er "master with non-ata slave
present". Hermed er der ikke taget stilling til, hvad du skal gøre.
--
Svend Olaf

Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 21:45

> [...]
> I forbindelse med at jeg skulle ligge en ekstra HD. i en pc., skete der
> noget mærkeligt. Efter at jeg havde tilsluttet den ekstra harddisk som

Hvilke jumpersettings har du mulighed for?

Mvh Bent

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-11-02 15:15

<Cypern.h@superliga.dk> wrote:

> [...]
>en anden pc. og er ikke formateret, da der ligger data på den som jeg skal

Højreklik på, Denne Komputer-administrer-diskhåndtering,
så ser du alle dine partitioner
,mvh Ebbeh