Speedbådskørekort
Fra : Erik Vestergaard

Dato : 03-03-01 19:37

Hej

Er der nogen der har gjort erfaringer med hvad den billigste måde at få et
speedbådskørekort er?
Gerne i Østjyllandsområder.

Mvh ERik

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 03-03-01 20:02

Billigste ?? - det handler om din og andres sikkerhed. Find hellere den
*bedste* måde.....

/Bjarke

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 04-03-01 12:28

Lyder lidt helligt...

Det behøver jo ikke være uforenelige størrelser, og så vidt jeg er
orienteret fra professionel side, er det ikke de store krav man skal leve op
til, hvorfor prisen får en visbetydning for mht hvilke ekstraydelser der
leveres.
Hvilken måde mener du da er bedst, og hvad koster den?

Fra : Thomas Larsen

Dato : 04-03-01 16:44

"Erik Vestergaard" <erve@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder lidt helligt...

SNIP en hel masse

Hej Erik

Hvis du selv har båd kan du prøve et af oplysningsforbundene. De afholder
kurser (jeg er selv igang i Ballerup pt) hvor den teoretiske del af stoffet,
dvs vigeregler, afmærkning, knob, stik mv. gennemgåes. Man kan så selv øve
MOB med en dukke og/eller dunk, til og fralægning osv med sin egen båd. Der
er udpeget bemyndigede sagkyndige (censorer) til at afholde prøven over hele
landet, dvs. man ringer selv og aftaler tid og sted for prøveaflæggelsen.
Hvis du gør det på denne måde kan kortet erhverves for ca. 500 kr.

Jeg tror at du kan finde en fortegnelse hos Søfartsstyrelsen over de
bemyndigede, ligesom der på deres hjemmeside er en oversigt over pensum til
kortet. Ved at læse den kan du også få en fornemmelse af hvorvidt du
overhovedet behøver at sidde på skolebænken inden du går op til prøven.

MVH

Thomas Larsen

Thomas

Fra : jlars

Dato : 22-01-02 16:03

"Erik Vestergaard" skrev d. 03-03-01 19:37 dette indlæg :
> Hej
>
> Er der nogen der har gjort erfaringer med hvad den billigste måde at
> [...]
Munkebo Sejlerskole på fyn tilbyder speedbådskursus til en rimelig pris.
Hjemmesideadresse: http://www.sejlerskolen.dk
MvH jlars

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjørn Jørvad