Tynd mave efter dyrlægebesøg
Fra : Isabella

Dato : 24-11-02 01:01

Hej allesammen

Nu har jeg læst herinde i efterhånden et godt stykke tid og på den måde fået
en del gode råd. Jeg blev katteejer i april-måned, det skønneste væsen
camperede på mine forældres dørtrin fra starten af februar og nægtede at gå.
Det kunne vi ikke stå for og trods mange genvordigheder endte Gizmo med at
blive vores allesammens sutteklud og familiens samlingspunkt.

Der er sket meget i vores liv siden april, og Gizmo har også mærket til
forandringerne. Han er gået fra at være udekat med mennesker omkring sig 24
timer i døgnet til at være indekat der skal være alene når jeg ikke er
hjemme. Det kunne jeg godt mærke på ham ikke var nogen succes - ikke så
meget det med at være indekat for han kan godt nok ikke lide kulde - men det
med at være alene. Så da en ny kat begyndte at campere hos mine forældre for
lidt over en måned siden var planen klar. "Heldigvis" var der ikke nogen der
ville kendes ved lille Freya, så hun har netop overstået sit første
dyrlægebesøg i onsdags. Hun blev vaccineret for første gang, fik ormekur,
loppekur og blev dryppet for øremider. Så tog vi hende med hjem og
installerede hende i bryggerset med kattebakke og soveplads, så hun kan
udstå en karantæne på ca. en uge inden hun kan komme ned i min lejlighed og
møde Gizmo.

Men.....

Jeg ved ikke helt hvad dyrlægen gjorde ved hende, men hun fik i hvert fald
tynd mave af det, og hun nøjes altså ikke med at bruge bakken - i går måtte
vi have pletrengøring i stuen og da min far stod op idag efter en lang nat
som taxachauffør, trådte han lige ud i den første af tre bløde klatter på
køkkengulvet. Hun er ikke den mest populære tøs i huset lige nu - især ikke
med den lugt der følger hende.

Er der nogen af jer der har erfaringer på det område? Er det vaccinationen
eller ormekuren der har givet hende tynd mave og er det normalt at det varer
så længe? Er enden nær?

Og et andet spørgsmål: Hun er utrolig kælen så vi finder det svært at tro at
hun er en rigtig vildkat, men snarere er en tamkat der ikke var spændende
længere. Hun vidste da også helt tydeligt hvad en kattebakke skulle bruges
til, for hun brugte den med det samme hun blev sat op i den første gang.
Betyder det at hun vil blive mere renlig når hendes mave går i orden? Jeg er
ikke meget for at invitere hende indenfor i min overmøblerede lejlighed med
tæpper overalt hvis hun bliver ved at efterlade visitklatter.

Ellers må I endelig sige til hvis I vil høre det fulde eventyr om Gizmo -
jeg kan næsten ikke vente med at fortælle det - der er både helte og
uhyrer - og nu er der også en lille prinsesse.

Hilsen Trunte

Fra : Ragna Skott

Dato : 26-11-02 20:27

Hej Isabella!
Hvor er det godt, at der er mennesker, som hjælper katte i nød, som I har
gjort det nu to gange.
Jeg er sikker på, at der er flere end mig, der gerne vil høre Gizmos
historie.
Min erfaring med tynd mave efter dyrlægebesøg er desværre lig nul, men du
kan finde en hel del om problemet tynd mave ved at bruge dette link, da det
har været behandlet for nylig her i gruppen.
http://makeashorterlink.com/?Z3C512392
Marker: Søg kun i dk.fritid.dyr
Skriv "tynd mave" i feltet, og der kommer rigtig mange links frem.
Held og lykke med den lille dame!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-11-02 01:22

In article <3de3caf0$0$192$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, Ragna Skott
<rahas@tdcadsl.dk> wrote:

> Marker: Søg kun i dk.fritid.dyr
> Skriv "tynd mave" i feltet, og der kommer rigtig mange links frem.
> Held og lykke med den lille dame!

Øhm - det er nok dk.fritid.dyr.kat

Hej Isabella og velkommen til! Jeg vil osse gerne høre eventyr

Om den lille dames tynde mave - det er ikke noget jeg har været ude
for. Raiku Sarvå (kattedyrlæge sagde da vores katte blev vaccineret
at man normalt ikke gav vaccination og ormekur på en gang, fordi det
var ret barsk for immunforsvaret. Men jeg ved ikke om det kan være
derfor?
Prøv at fodre med kogt hvid fisk (sej er ikke så dyrt) i nogle dage,
evt. kan du prøve at give lidt a-38, hvis hun kan lide det - eller købe
et mælkesyrebakterieprodukt hos dyrlægen der hedder ZooLac. De fleste
katte kan rigtig godt lide det, og her i huset har vi i hvert fald ofte
haft succes med at stoppe tynd mave i opløbet v.h.a. Zoolac.
Men hvis det ikke hjælper ret hurtigt, ville jeg nok snakke med
dyrlægen igen - bare for en sikkerheds skyld.

Fra : Isabella

Dato : 27-11-02 20:54

> Hej Isabella og velkommen til! Jeg vil osse gerne høre eventyr

Det skulle da nok kunne lade sig gøre. Jeg har i et stykke tid overvejet om
Gizmos historie kunne blive til en lille børnebog - a la den lille pige med
svovlstikkerne - bare med en rigtig lykkelig slutning. Det kunne I jo være
med til at fortælle mig.
Så er spørgsmålet bare: Det er en lang historie så skulle jeg eventuelt
præsentere den som en slags adventsføljeton, med et nyt afsnit fire søndage
i træk? Jeg er villig til hvad som helst så andre forslag er også velkomne.

Med hensyn til lille Freya så er hun på kur, som jeg også har skrevet i en
senere post. Først faste med vand og Zoolac, så kogt sej og ærter til maven
arter sig - forhåbentlig inden længe, så jeg kan få den lykkelige slutning
på føljetonen.

Og nu må jeg hellere gå ud og fodre Gizmo inden han forvandler sig til et
frådende sultmonster og fortærer mine fødder eller akvariefisk i stedet for.

Hilsen Tina (tidligere kendt som Trunte og Isabella, men forhåbentlig snart
på rette vej med den rette opsætning af Outlook - indtil da undskyld
navneforvirringen).