hvordan slipper jeg af med xp bootloader ?~
Fra : jakob

Dato : 26-11-02 17:48

På min win2k maskine har jeg forsøgt at installere xp på en seperat
partition. Jeg kom så langt at xp har installeret en bootloader hvor jeg
har valget mellem at påbegynde xp installation, eller boote i win2k.
Problemet er at xp installationsprogrammet ikke fungerer korrekt og jeg
derfor ikke kan installere systemet.

Derfor vil jeg gerne af med den installerings bootloader der jo dukker
op hver gang maskinen startes, men hvordan fjernes den ?

MVH

Jakob

Fra : JS

Dato : 26-11-02 18:13

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor vil jeg gerne af med den installerings bootloader der jo dukker
> op hver gang maskinen startes, men hvordan fjernes den ?

Prøv under egenskaber for Denne computer , avanceret, start og gendannelse

(Sådan hedder det i XP, måske hedder det noget lidt andet i 2000...)

mvh/JS

Fra : Jesper Bejerholm

Dato : 26-11-02 18:22

Nu har jeg prøvet som du skrev, men når jeg starter maskinen viser den
stadig 2 valgmuligheder.
Kan man ikke fjerne den helt????

Fra : [9000] Søren

Dato : 26-11-02 18:49

> Nu har jeg prøvet som du skrev, men når jeg starter maskinen viser den
> stadig 2 valgmuligheder.
> Kan man ikke fjerne den helt????

I XP kan man sætte tiden den skal vise de 2 muligheder til 0 sekunder. Så er
det problem løst, men ved ikke hvordan det er med 2k.

/srøen

Fra : [9000] Søren

Dato : 26-11-02 18:50

> /srøen

Søren

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 26-11-02 21:24

"[9000] Søren" wrote:

> I XP kan man sætte tiden den skal vise de 2 muligheder til 0 sekunder. Så er
> det problem løst, men ved ikke hvordan det er med 2k.

Det løser jo ikke problemet. Bootloaderen er der stadig.
Jeg kender intet til W2k/XP (er linux bruger), men kan man ikke bruge:
fdisk /mbr

--
/kenne
Når man skal score idag, skal man ikke komme med blomster,

Fra : jakob

Dato : 26-11-02 19:00

In article <3de3adb4$0$187$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>,
vat@mail1.stofanet.dk says...
> Nu har jeg prøvet som du skrev, men når jeg starter maskinen viser den
> stadig 2 valgmuligheder.
> Kan man ikke fjerne den helt????

Du skal bare fjerne fluebenet ved "hvis liste over systemer" og så vælge
win2k som default, så kører det

MVh

Jakob

Fra : jakob

Dato : 26-11-02 19:00

> Prøv under egenskaber for Denne computer , avanceret, start og gendannelse

Det var lige det jeg ledte efter, tak for det

Hygge

Jakob

Fra : jakob

Dato : 26-11-02 19:03

> Prøv under egenskaber for Denne computer , avanceret, start og gendannelse
>
> (Sådan hedder det i XP, måske hedder det noget lidt andet i 2000...)

Lige et tillægsspørgsmål. Når xp installations programmet figurerer
under muligheder for denne bootloader, hvad gør jeg så når jeg har
fundet et andet xp og vil installere dette, for denne her virkede jo
ikke. Skal xp installationsprogrammet så fjernes igen, eller skal jeg
bare installere oveni (det jeg prøver på er at installere xp på en anden
partition end w2k)

MVh

Jakob

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-11-02 20:07

On Tue, 26 Nov 2002 19:03:07 +0100, jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
>ikke. Skal xp installationsprogrammet så fjernes igen, eller skal jeg
>bare installere oveni (det jeg prøver på er at installere xp på en anden

Du installerer bare. Det nyeste vil så blive loaded som default efter
30 sekunder, og det gamle XP-menupunkt kan du bare slette.

--
Jens

Just checking if you're busy...

Fra : Jesper Bejerholm