Nogle der sidder med en MyCom pc købt i Bi~
Fra : Hansen & Sørensen

Dato : 26-11-02 16:32

Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
disables i BIOS'en! Nogle forslag?

Mvh Jesper Hansen

Fra : [9000] Søren

Dato : 26-11-02 18:48

> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> disables i BIOS'en! Nogle forslag?

3 forslag:

1. Lad være at køb pc'er i Bilka.

2. Køb nyt bundkort.

3. BIOS opdatering.

Undskyld ironien.

Mvh. Søren

Fra : Hansen & Sørensen

Dato : 26-11-02 21:11

Ja, du har helt ret, men den kostede kn 4000 kr...

Jeg har ikke råd til et bundkort, da jeg brugte mine penge på et Geforce 3
Ti kort...

Og Bios opdatering har jeg aldrig rodet med før, så den vej tør jeg ikke at
gå!

Men ellers tak for hjælpen
Mvh Jesper Hansen

Fra : [9000] Søren

Dato : 27-11-02 10:11

> Ja, du har helt ret, men den kostede kn 4000 kr...

Okey det var sq også billigt!

> Jeg har ikke råd til et bundkort, da jeg brugte mine penge på et Geforce 3
> Ti kort...

Fair nok..

> Og Bios opdatering har jeg aldrig rodet med før, så den vej tør jeg ikke
at
> gå!

Ved heller ikke om der findes en eller om det kan lade sig gøre, men er du
sikker på at du har kigget _ALLE_ tænkelige indstillinger der kan have noget
at gøre med onboard gfx igennem?

/Søren

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-11-02 17:02

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev

> 1. Lad være at køb pc'er i Bilka.

Dårligt forslag. Bilkas Mycom computere er ganske udmærkede til de
fleste brugere. Hardcore benchmark-hungrende freaks bør nok kigge efter
noget andet, men må også indstille sig på at betale noget mere.
Almindelige brugere, som bare skal have en prisbillig computer, der
fungerer til almindeligt kontorbrug, går som regel ikke galt i byen ved
at købe Mycom.

> 2. Køb nyt bundkort.

Endnu et dårlig forslag. Bundkortet er måske ikke det hurtigste, men
fejler intet. Hvorfor skulle det så udskiftes? Selvfølgelig kan
onboard-grafikkortet disables, og erstattes med et andet.

> 3. BIOS opdatering.

Heller ikke verdens bedste forslag. Det kan løse eventuelle problemer at
opdatere bios (og skabe endnu flere), men burde ikke gøre nogen forskel
på om grafikkortet kan disables eller ej.

Som tråden også viser, har Jesper fundet en løsning uden at følge nogen
af dine tre råd.

mvh
Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 30-11-02 03:13

Enig

Fra : Erland Eckerberg

Dato : 26-11-02 19:22

"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:as0463$3g$1@sunsite.dk...
> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> disables i BIOS'en! Nogle forslag?
>
> Mvh Jesper Hansen

Hej Jesper !

Nogle moherboards disabler selv onboardgrafikkortet når der sættes et
"rigtigt" i agpporten.
Prøv evt. at låne et agpkort og prøv.

Venlig hilsen Erland

Fra : Hansen & Sørensen

Dato : 26-11-02 21:15

Hej Erland!

Ja, det fik jeg også at vide af min tlf support...
Jeg købte først et brugt Geforce 2 kort, som bundkortet heller ikke ville
finde... Tlf supporten fortalte så at bundkortet ikke er kombitabelt med
Geforce 2 chips, og rådede mig så til at købe fx et geforce 3 kort. Men der
er akkurat det samme problem med det. (ps begge kort er AGP kort)
I Bios'en kan man vælge 2 indstillinger for grafikken: PCI eller Onboard
(ingen af dem kan finde AGP'en)

Men ellers tak for hjælpen!!
Mvh Jesper

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-11-02 12:38

<---------------------->
> I Bios'en kan man vælge 2 indstillinger for grafikken: PCI eller Onboard
> (ingen af dem kan finde AGP'en)
<---------------------->

Prøv at vælge PCI i stedet for Onboard, der findes sikkert en anden
instilling et sted i din bios, hvor du kan vælge..

Display first : PCI/AGP , det er somregl kun for at forkorte opstarts tiden
man indstiller den, da det somregl sker automatisk..

Det skal kunne lade sig gøre

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-11-02 14:04

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message news:as2aqm$2au7$1@news.cybercity.dk...

> Prøv at vælge PCI i stedet for Onboard, der findes sikkert en anden
> instilling et sted i din bios, hvor du kan vælge..

Ifølge manualen skal den stå til "Onboard" for at agp skal vælges.
Onboard betyde i dette tilfælde det onboard agp kort _eller_ alm.
isat agp kort (i hvert fald som jeg læser det)

> Det skal kunne lade sig gøre

Helt enig!

/Jakob

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-11-02 23:13

<----------------->
> Ifølge manualen skal den stå til "Onboard" for at agp skal vælges.
> Onboard betyde i dette tilfælde det onboard agp kort _eller_ alm.
> isat agp kort (i hvert fald som jeg læser det)
<----------------->

Ja det har jeg set i tidligere tråd, men der sker da ikke noget ved at prøv,
når nu det andet påståes ikke at virke

Fra : Ink

Dato : 26-11-02 19:24

On Tue, 26 Nov 2002 16:31:42 +0100, "Hansen & Sørensen"
<finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> wrote:

>Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
>disables i BIOS'en! Nogle forslag?
>
>Mvh Jesper Hansen

Hej

Du må frem med manualen, der må være en "jumper" som skal flyttes på bundkortet.
--
Henrik

Fra : Hansen & Sørensen

Dato : 26-11-02 21:18

Hej Henrik!

Jeg kan ikke finde nogle jumpere der har indflydelse på nogle af slottene..

Mvh Jesper

Fra : Hansen & Sørensen

Dato : 26-11-02 21:19

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-11-02 09:42

"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk>
> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke

Ifølge manualen skal du sætte den op til "onboard" i bios, og så
smide det nye kort i. Det har du allerede prøvet kan jeg se i et
tidligere indlæg, men er du sikker på at kortet har været sat
rigtigt i?
Ofte kan de være svært at få agp-kortet trykket helt ned i soklen,
når den er helt ny. Prøv at sætte kortet i igen og vær sikker på at
det er trykket helt ned i soklen. Prøv evt. at vippe det lidt fra side
til side (meget forsigtigt!!) samtidig med at du presser kortet længere
ned i soklen.

Når kortet sidder helt nede i soklen, må du ikke kune se mere end
ca. 1 mm af "kontakterne" på kortet.

Det kan godt være at kortet skal presses ret hårdt for at komme
helt ned i soklen, men pas lige lidt på! - bundkortet skulle jo helst
ikke gå i stykker

/Jakob

Fra : [9000] Søren

Dato : 27-11-02 10:13

> Det kan godt være at kortet skal presses ret hårdt for at komme
> helt ned i soklen, men pas lige lidt på! - bundkortet skulle jo helst
> ikke gå i stykker

Hehe der skal sku bare mases igennem når et grafikkort skal i Et godt
råd er at lægge computeren ned så bunkortet er vandret og du derved kan
komme til at mase ovenfra og lige ned med gfx kortet. Så plejer det ikke at
være svært at få i

/søren

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-11-02 11:01

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> wrote in message news:as22bu$kkv$1@sunsite.dk...

> Hehe der skal sku bare mases igennem når et grafikkort skal i

Enig! - men hvis manden ikke har prøvet det før skal man nok ikke
lige råde ham til at mase løs for alle pengene

> [...]
> komme til at mase ovenfra og lige ned med gfx kortet. Så plejer det ikke at

Min ryger også altid om på siden, når jeg skal rode med udskiftning
af kort.

/Jakob

Fra : Hansen & Sørensen

Dato : 29-11-02 11:47

Ups!!! Ahem, den sad vist ikke heeeelt... Flovt!

Men tak for hjælpen alle!
Mvh Flove Jesper, som kryber over i hjørnet og gemmer sig...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-12-02 16:00

"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> du skrev:
> Ups!!! Ahem, den sad vist ikke heeeelt... Flovt!

Kanon - det virker altså som det skal nu?

> Men tak for hjælpen alle!

Velbekomme!

> Mvh Flove Jesper, som kryber over i hjørnet og gemmer sig...

Det er der ingen grund til.

/Jakob