Optisk mus "ryster"
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-11-02 13:30

Hejsa,

vi har 2 optiske Logitech mus og begge har den irriterende
virkning, at markøren ligesom ryster når man ikke rør den.
Dvs. markøren står ikke stille, som den gør med vores andre mus.

Kender andre til det problem?

Optisk mus:
- Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
- Logitech Wheel Mouse Optical

Andre mus:
- Logitech Cordless Mouseman Wheel
- m.fl.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 13:34

Ikke her (Logitech Cordless MouseMan Optical).

Mvh Bent

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3de36953$0$81774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 26-11-02 15:22

> [...]
> virkning, at markøren ligesom ryster når man ikke rør den.
> Dvs. markøren står ikke stille, som den gør med vores andre mus.

Min er begyndt at gøre det en gang imellem, efter jeg har skiftet Mouseware
ud med standard driver fra WinXP pga problemer i spil med Mouseware.

Jeg bruger en standard stofmusemåtte, og har en spinkel teori, om at det kan
være fordi musen har svært ved at fokusere, hvis musen bliver placeret på en
bestemt måde (måske på kanten til de gansk små dybdeforskelle i stoffet),
når den kører med andre drivere end Mouseware.

Mvh Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-02 16:49

Michael Aggerholm, Brabrand wrote:
> Min er begyndt at gøre det en gang imellem, efter jeg har skiftet
> Mouseware ud med standard driver fra WinXP pga problemer i
> spil med Mouseware.

Det var min første tanke, da jeg tidligere har haft store problemer
med Mouseware.

> Jeg bruger en standard stofmusemåtte, og har en spinkel teori,
> om at det kan være fordi musen har svært ved at fokusere...

Ja, det er der flere der har skrevet og det er muligvis derfor,
jeg starter dog med at prøve at bruge Mouseware igen og derefter
kan det være jeg skal købe mig en ny musmåtte.

/Mikael

Fra : Madsen

Dato : 26-11-02 15:41

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> vi har 2 optiske Logitech mus og begge har den irriterende
> virkning, at markøren ligesom ryster når man ikke rør den.
> Dvs. markøren står ikke stille, som den gør med vores andre mus.
>
> Kender andre til det problem?

Har oplevet det dengang jeg troede at jeg kunne bruge musen direkte
på min bordplade som ikke har en 100 % jævn overflade. Det forvirrede
åbenbart musen. Efter at jeg har fået fat i en jævn og ikke mindst en
ensfarvet overflade, har jeg ikke oplevet problemet.

(Nu MX700 og tidligere Mouseman Optical).

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-02 16:50

Madsen wrote:
> [...]
> Det forvirrede åbenbart musen. Efter at jeg har fået fat i en jævn
> og ikke mindst en ensfarvet overflade, har jeg ikke oplevet

Okay, tak for (endnu) et godt svar ;)

/Mikael

Fra : Wormie

Dato : 27-11-02 06:31

> Kender andre til det problem?
Jeg har indimellem været ude for at rysten skyldes fedt på linsen under
musen, eller at musen som andre har nævnt, står på en glat / blank
overflade.

mvh

David

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-02 16:51

Wormie wrote:
> Jeg har indimellem været ude for at rysten skyldes fedt på linsen
> under musen, eller at musen som andre har nævnt, står på en glat /
> blank overflade.

Det vil jeg tage med i mine overvejelser, hvis det fremover sker.
Tak.

/Mikael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-11-02 11:40

[posted and mailed]

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in

> vi har 2 optiske Logitech mus og begge har den irriterende
> virkning, at markøren ligesom ryster når man ikke rør den.
> Dvs. markøren står ikke stille, som den gør med vores andre mus.
>
> Kender andre til det problem?
Det er relateret til at det er en optisk mus, der ikke kan fokusere
ordentligt på underlaget den står på - løsningen er at finde et godt
underlag.

Jeg har oplevet præcis det samme problem med min egen Cordless Optical
Mouse. Det afhjalp jeg med købet af en fUnc måtte hos MM-data i Aalborg.
(Den kan også købes andre steder, find den på edbpriser under mus)
Everglide laver også en måtte til optiske mus - den kan findes samme
sted)

> Optisk mus:
> - Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
> - Logitech Wheel Mouse Optical

> Andre mus:
> - Logitech Cordless Mouseman Wheel

Den er ikke optisk, så det er derfor den ikke ryster

Mvh.
flemming

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-02 16:55

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> Aalborg. (Den kan også købes andre steder, find den på edbpriser
> under mus) Everglide laver også en måtte til optiske mus - den kan

Okay, tak for henvisning.

> Den er ikke optisk, så det er derfor den ikke ryster

Det er jeg skam klar over ;)

/Mikael