asus a7v333
Fra : Martin Helsted

Dato : 26-11-02 11:48

har kigget lidt på såen et asus er det et godt kort??? det koster 850 kr...
hvor stor en processor kan man sætte i det???

mvh martin

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 12:01

> har kigget lidt på såen et asus er det et godt kort??? det koster 850
kr...

Det er rigtig godt. Sidder selv med et =)

> hvor stor en processor kan man sætte i det???

Har lige opdateret til bios 1015 og det satte muligheden noget højere op.
Ligger omkring 2.6-2.8. Tjekker lige næste gang ved boot og skriver det her
=)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Martin Helsted

Dato : 26-11-02 12:05

okay hvilken processor skal man købe og sætte i sætte I????

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3de35499$0$82067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 26-11-02 14:41

"Martin Helsted" <Helsted@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> okay hvilken processor skal man købe og sætte i sætte I????

Det kommer jo an på flere ting.

1. Hvor stort dit behov er.
2. Hvor mange penge du vil ofre.
3. Om du skal overclocke. Det er ikke alle der er lige villige.

Jeg købte en XP1600, og var heldig at den var god at overclocke på. Kører nu
10½*166, så det var ikke nødvendigt at låse denne op.

Kenn H. Jensen
www.primera.dk

Fra : Martin Helsted

Dato : 26-11-02 14:49

okay har kigget på en Amd athlon Xp pr2100+ (1733Mhz) Try...

men har ikke helt styr på hvad de forskellige ting står for....

mvh martin

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 26-11-02 16:50

> okay har kigget på en Amd athlon Xp pr2100+ (1733Mhz) Try...
>
> men har ikke helt styr på hvad de forskellige ting står for....
>
> mvh martin

Xp2100 er den største i Palomino serien, og dermed også den der afgiver mest
varme. Fra 2200 og opefter hedder den Thoroughbred, og er med 0.13 micron
teknologi istedet for Palomino med 0,18 micron. Det har noget at gøre med
hvor tæt "banerne på printet" ligger eller hvor tynde de er. Mindst er
bedst, de bliver nemlig ikke nær så varme, og muliggør også højere
hastigheder.

Jo varmere din processor bliver, des bedre køling skal der også til. Så
topmodellen i Palominoserien kræver en god køler. Jeg valgte at købe en
mindre cpu, og bruge lidt flere penge på en god køler, det har jeg ikke
fortrudt. Jeg syntes ikke der er meget ved at have en larmende køler, og
ovenikøbet skulle have flere løse kabinetblæsere for at holde en anstændig
temp. på cpu.

Jeg er kommet over den alder hvor det hele tiden gjaldt om at have den
største pc, nu køber jeg efter mit behov, og min pengepung. Valget på cpu
blev derfor xp1600, som er en af de små i Palomino serien, og så købte jeg
en brugt Silverado køler. Har lige opgraderet kærestens pc, der faldt valget
på en xp1700, og ligeledes en Silverado køler. Grunden til at jeg købte en
xp1700 til hendes er at den på nuværende tidspunkt er billigere end xp1600,
og hun skal ikke overclocke sin computer.

Men nu er vi vist ved at være OT i gruppen her, da du jo har fået besked på
dit svar ang. bundkortet Men du er velkommen til at maile mig privat
hvis du mener at jeg kan hjælpe dig med oplysninger, der kan få dig til at
træffe den rette beslutning.

Kenn H. Jensen
www.primera.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 16:03

> Ligger omkring 2.6-2.8. Tjekker lige næste gang ved boot og skriver det
her

Hep, så har jeg kigget. A7A333 version 1015 kan tage en 2.8 Ghz processor.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-11-02 16:48

Trygleren [9000] wrote:

> Hep, så har jeg kigget. A7A333 version 1015 kan tage en 2.8 Ghz processor.

Bestem dig, A7A333 eller A7V333 ? (jf. subject)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 17:08

> Bestem dig, A7A333 eller A7V333 ? (jf. subject)

A7V333!! Sorry - det er anden gang idag :-/

Fra : Kristian Espensen

Dato : 26-11-02 21:41

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> wrote in message
> her
>
> Hep, så har jeg kigget. A7A333 version 1015 kan tage en 2.8 Ghz processor.

2,8 GHz??? Mener du XP 2800+? Der kommer formodenligt aldrig en 2,8 GHz til
socket A!

Desuden ved man vist ikke helt om A7V333 vil understøtte 166 MHz FSB
officielt (jeg ved godt at den gør ufficielt)
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Martin

Dato : 26-11-02 22:04

> Desuden ved man vist ikke helt om A7V333 vil understøtte 166 MHz FSB
> officielt (jeg ved godt at den gør ufficielt)

Ved de sidste bios-opdateringer har de skrevet at der er tilføjet support
for 166MHz FSB cpu'er, så lidt officielt må det være.

-Martin

Fra : Kristian Espensen

Dato : 27-11-02 00:21

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> wrote in message

> Ved de sidste bios-opdateringer har de skrevet at der er tilføjet support
> for 166MHz FSB cpu'er, så lidt officielt må det være.

Ja det er rigtigt. Jeg er åbenbart ikke opdateret nok for tiden .
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 23:00

> 2,8 GHz??? Mener du XP 2800+?

Nej. Jeg mener en CPU med en clockfrekvens på 2.8Ghz.

>Der kommer formodenligt aldrig en 2,8 GHz til socket A!

Jeg tror vist du skal finde en ny eller mere opdateret kilde. Bios rev. 1015
understøtter 166Mhz Fsb.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 27-11-02 00:27

> Nej. Jeg mener en CPU med en clockfrekvens på 2.8Ghz.

Hmm; "Support Althon XP 2600+ CPU. " står der nu under BIOS 1015 notes. Den
har en clockfrekvens på 2.133 GHz. Har du et link?

> Jeg tror vist du skal finde en ny eller mere opdateret kilde. Bios rev.
1015
> understøtter 166Mhz Fsb.

Du skal lære at citere bedre, da jeg ikke kan se hvad du svare på.

Jeg vil gerne se et link som underbygger din påstand om understøttelse for
2,8 GHz! AMD går over til Barton før de når 2,8 GHz med t-bred, og det vides
vel endnu ikke om A7V333 understøtter Barton (eller er der nogle der kan
opdatere mig?)
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : StyggeUlv

Dato : 05-12-02 12:10

HOV!!!!!

Jeg har lige kigget lidt på alt det her med "hvor stor en processor" til
a7v333.... Det viser sig, at der er FORSKEL på kortene!!! Alt efter
hvilken revision af kortet man har, kan det klare processor-størrelse!
Se på selve bundkortet, hvor der står A7V333...lige neden under står der
f.eks. "rev.1.01", hvor den SENESTE produktionslinje har "rev.2.0x"! Den
første -op til 1.04- kan kun klare op til 2.4Ghz med nyeste bios, mens
den nyeste rev.2.0x kan klare større cpu'er. Altså: PAS PÅ, hvis i køber
et A7V333 af den "ældre" type!! - Gå i stedet efter den nye A7V333X med
LAN og 6 pci-slots.. den er LIDT mere fremtidssikret.

-Ulven-
a7v333 v.1.02 ejer, med STR!! fra 0-ready på 8 sek!!

http://www.kandu.dk/