ADSL i hus med mange stik
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 26-11-02 10:40

Mine forældre er blevet trætte af deres modem-forbindelse og vil nu gerne
have enten ADSL eller en anden bredbåndsforbindelse.

Men begge computere står på 1. salen - og antallet af telefonstik i hele
huset er enormt. Skal alle telefonstik modificeres - hvem kan gøre det -
og hvad koster det?

De har mulighed for OnCable, men da der er alt i alt 7 antennestik i
huset, som alle er trukket fra hovedstikket, så går jeg ud fra, at det er
en umulighed at etablere for menneskepenge. Alle stikkene skal vel
modificeres på en eller anden måde - eller tager jeg fejl?

Hvad skal jeg råde dem til?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Tommy

Dato : 26-11-02 11:21

On Tue, 26 Nov 2002 10:40:03 +0100, "Kasper Hyllested"
<hyllested@socialdemokratiet.dk> wrote:

> [...]
>
>Men begge computere står på 1. salen - og antallet af telefonstik i hele
>huset er enormt. Skal alle telefonstik modificeres - hvem kan gøre det -

Nej. Ikke alle telefonstik. Jeg ved ikke hva' det er montøren fra TDC
laver sådan rent teknisk. Men det er noget med at det telefonstik der
komme ind i huset modificeres og resten af stikkene bliver så bare
"født" herfra. (hvilket de vist gør i forvejen). Så der skal blot
rekvireres adsl-installation med montør-besøg.. så skulle den være i
vinkel. Du kan på TDC's hjemmeside se, hva' det koster og måske endda
også hva' de laver. Selv om det ikke er TDC ADSL i ender med at
bestille så tror jeg forskellen er næsten ens! :)

> [...]
>en umulighed at etablere for menneskepenge. Alle stikkene skal vel
>modificeres på en eller anden måde - eller tager jeg fejl?

Igen tror jeg blot det er det første antennestik i huset der skal
modificeres. Resten kører sikkert videre som om intet er hænt.

--
Tommy - http://www.verndroid.tk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-02 14:03

Tommy wrote:
> Du kan på TDC's
> hjemmeside se, hva' det koster og måske endda også hva' de
> laver. Selv om det ikke er TDC ADSL i ender med at bestille så
> tror jeg forskellen er næsten ens! :)

Med ADSK klipper man simpelthen ledningen over
der hvor den kommer ind i huset - altså lige før første stik.

Ledningen udefra sætter man så direkte ind i skille filtret
og tlf-udgangen fra skillefiltret sætter man så til de første
stik
igen - så virker alle telefonerne igen.

ADSL-udgangen på skillefiltret giver ham så ADSL - så der må
han nok selv have fat på en lang ledning op til 1. sal, hvor
computerne er.......

Jeg ved ikke noget om OnCable......

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-02 14:06

> Med ADSK klipper man simpelthen ledningen over

Ja ja - alle de taster man kan trykke på

Der skal selvfølgelig stå ADSL

Jan

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 26-11-02 19:52

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> wrote in message

> ADSL-udgangen på skillefiltret giver ham så ADSL - så der må
> han nok selv have fat på en lang ledning op til 1. sal, hvor
> computerne er.......

Eller hvis man ikke vil gennembore huset måske en lille trådløs forbindelse.
De dele er vel efterhånden til at komme i nærheden af prismæssigt.

Jeg mener også at man ved OnCable skiller ved det første antennestik, hvor
kablet kommer ind udefra. Også der skal man så videre til 1. sal. Der står i
øvrigt en del på OnCables hjemmeside.
Lars P. Magnussen