Er onboard bedre end AWE64?
Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 11:04

Jeg har et Soltek 75-KAV med onboard lyd (VIA). Til at ligge i skuffen har
jeg et Creative AWE 64. Vil dette kort give mig mere lyd eller er det lige
gode? Er for doven til at skifte om hvis der ikke er forskel.

Mvh Bent

Fra : SA

Dato : 26-11-02 11:24

Det er ikke dovenskab det kommer an på her..... jeg tror aldrig du vil få
det til at virke! Har selv et 75-KAV, og her måtte jeg opgive at få det til
at virke, men det kan jo være du har mere held. Havde en del korrespondance
med Soltek, men det hjalp nu ikke stort.

PS! Mit kort var godt nok også et AWE64-Gold, så der kan være et forskel
der!

Ellers, held og lykke med det.

/SA

Fra : Bent Grin

Dato : 26-11-02 11:29

Men tror du at det er bedre?

Nu bliver jeg jo nysgerrig og stædig! Det SKAL dælme virke. Hvad er der galt
med det? Er det noget med VIA chipsne?

Mvh Bent

Fra : SA

Dato : 26-11-02 11:43

"Bent Grin" <bobREMOVEBENT@grin.dk> wrote in message
> Men tror du at det er bedre?
>
> Nu bliver jeg jo nysgerrig og stædig! Det SKAL dælme virke. Hvad er der
> [...]

AWE64 var jo top-modellen af lydkort, dengang. Om det lyder bedre en onboard
lyden, det er jeg nok ikke den rigtige til at vurdere.
Og hvorfor det aldrig kom til at du' ...... tja! Det jeg kom frem til, var
at plug'n play i AWE64 var fejlbehæftet, eller noget forældet. Inden jeg fik
75KAV'en, sad lydkortet i et Epox bundkort, som også var et Via chipsæt
bundkort, og der virkede det, så jeg tror ikke som sådan at Via var/er skyld
i problemet!

Men prøv at tage problemet op med Soltek - det kan jo være, at de kan komme
med nye oplysninger.

/SA

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-11-02 16:39

On Tue, 26 Nov 2002 11:04:07 +0100, "Bent Grin" <bobREMOVE@grin.dk>
wrote:

>Jeg har et Soltek 75-KAV med onboard lyd (VIA). Til at ligge i skuffen har
>jeg et Creative AWE 64. Vil dette kort give mig mere lyd eller er det lige
>gode? Er for doven til at skifte om hvis der ikke er forskel.

Det virker fint på Abit KT7 som også har Via chipset.

Både i Win2k og WinXP.

--
Jens

It did WHAT? - Well, it's not *supposed* to do that.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-11-02 17:43

AWE64 understøtter kun 44khz sampling rate
hvis du vil se DVD eller divx der er encoded med
48khz kan der ske ting og sager, personerne
får dyber stemmer eller filmen hakker en gang i mellem

Men lyden fra et AWE64 er meget bedere
en på et Soundblaster PCI512 / live kort
efter min mening

Jan Rasmussen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-11-02 18:30

Jan Rasmussen wrote:
> AWE64 understøtter kun 44khz sampling rate
> hvis du vil se DVD eller divx der er encoded med
> 48khz kan der ske ting og sager, personerne
> får dyber stemmer eller filmen hakker en gang i mellem

Dybere stemmer - hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

Fra : Cinnober

Dato : 26-11-02 22:31

"Bent Grin" <bobREMOVE@grin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg et Creative AWE 64. Vil dette kort give mig mere lyd eller er det lige
> gode? Er for doven til at skifte om hvis der ikke er forskel.

Kommer an på hvad du vil bruge lydkortet til.Jeg har kørt med samme lydkort
på samme bundkort uden de store problemer UNDTAGEN med Counterstrike.Der kan
man ikke få microfonen til at virke.....men ellers funker det hos
mig...bruger dog onboard nu pga Counterstrike.......

Fra : Bent Grin

Dato : 27-11-02 01:22

"Cinnober" <muff-diver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer an på hvad du vil bruge lydkortet til.

Almindelig computerbrug. Musik og spil. Hvorfor? Er det da dårligt til
musik?

Jeg har kørt med samme lydkort
> på samme bundkort uden de store problemer UNDTAGEN med Counterstrike.

Tak for tippet. Er mere til BF1942, så det går jo nok.

Takker.

Bent