Tager en notebook skade af det
Fra : Steffen

Dato : 27-11-02 01:53

Jeg har en HP Omnibook XE4500 (med mobile processor), som konstant er
tilsluttet lysnettet. Om natten er computeren slukket, men på frontpanelet
lyser batteristatuslampen konstant grønt (= strømadapteren er tilsluttet, og
batteriet er fuldt opladet). Jeg skal ikke bruge den andre steder end på mit
skrivebord, og jeg kan selvfølgelig godt slukke på kontakten - der er
besværlig at komme til! - men måske er det tilstrækkeligt, at kun
afbryderknappen på computeren er slukket?
Steffen

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 26-11-02 23:06

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> besværlig at komme til! - men måske er det tilstrækkeligt, at kun
> afbryderknappen på computeren er slukket?

Hvorfor sende indlægget igen?

Stil uret!

Fra : Steffen

Dato : 26-11-02 23:29

Der skete et eller andet mystisk - i går! Men nu har jeg da lige fået
stillet mit ur.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-11-02 13:16

> Jeg har en HP Omnibook XE4500 (med mobile processor), som konstant er
> tilsluttet lysnettet.

selve notebooken tager ikke skade, men dit batteri vil dø hurtigt ud, hvis
det er konstant sat til spænding. Dets ydelse vil også forringes hurtigere.

Mit råd er enten helt at fjerne det - lad det gå helt i bund og oplad det
helt igen og evt. opbevare det i fryseren - eller huske ca. 1 gang i ugen at
lade notebooken kører batteriet ned ved alm. brug.
Lad det herefter op igen fuldt - og gør denne rutine ugentligt. Så holder
batteriet sig bedre end, hvis det står til konstant spænding.

Men det bedste er at pille det af notebooken.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Steffen

Dato : 27-11-02 20:05

Hvad bør jeg opbevare batteriet i, hvis jeg lægger det i køleskabet?
Og lige et enkelt spørgsmål til: Når jeg tager batteriet ud af
batterirummet, så er der sådan et stort hul, der ser ud til at kunne samle
støv. Der skal måske bare sættes tape for (selv om det ser lidt dumt ud med
klisterbånd på sådan en kostbar notebook)?
Steffen