siddevane og knæskade!
Fra : Heureka

Dato : 25-11-02 23:59

Hejsa

Jeg har for vane at side i lotusstilling (eller den stilling hvor fødderne
er løftet op under lårene og knæ og underkrop danner en trekant) og jeg
fornemmer efter at have siddet i stliling i et stykke tid at jeg begynder at
få ondt i knæene. Er det skadeligt på længere sigt at sidde som jeg gør? Jeg
synes ellers det er en uhyre behagelig stilling som ofte falder mig
naturligt ind.

Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 26-11-02 22:49

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> synes ellers det er en uhyre behagelig stilling som ofte falder mig

Jeg tror ikke det er skadeligt - tvært imod.
Jeg sidder mest selv sådan - har altid gjort det, har faktisk svært ved at
sidde "almindeligt" i længere tid på en stol.
Jeg tror, man nok beholder noget af sin smidighed på den måde. Ok - jeg er
48, og sidder ikke sådan fordi det er smart eller at jeg er gammel yogafan -
kun fordi det er mest behageligt. Jeg har ikke problemer med knæene.
Fungerer bedste for kvinder, når man ikke har kjole eller nederdel på

VH Birgitte

Fra : Heureka

Dato : 26-11-02 23:46

Hej Birgitte

Tak for dit svar :)

Oplever du som jeg aldrig at det på et tidspunkt begynder at summe i benene
fordi blodet ikke bliver skiftet ud?

Jeg læste engang i en yoga bog(praktiserer dog ikke yoga) at summen vil
forsvinde med tiden, men jeg har siddet i denne stilling i snart 10 år og
der er vist ikke den store ændring (og jeg har heller ikke opnået nirvana
:) )

Thomas S.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 27-11-02 19:28

> Hej Birgitte
>
> Tak for dit svar :)
>
> Oplever du som jeg aldrig at det på et tidspunkt begynder at summe i
benene
> fordi blodet ikke bliver skiftet ud?

Hej

Det kan da godt være, at et ben på et tidspunkt begynder at sove, men det
har jeg ikke oplevet som et problem, jeg flytter så bare lidt rundt på mig
selv og mine lemmer.

VH Birgitte