Apache::Request error.....
Fra : Esben Laursen

Dato : 25-11-02 22:40

Når jeg prøver at installere Apache::Request i CPAN, laver den denne fejl:

CPAN.pm: Going to build J/JI/JIMW/libapreq-1.0.tar.gz

Checking if your kit is complete...
Looks good
Writing Makefile for libapreq
mkdir ../blib
mkdir ../blib/arch
mkdir ../blib/arch/auto
mkdir ../blib/arch/auto/libapreq
Warning: -L../blib/arch/auto/libapreq changed
to -L/root/.cpan/build/libapreq-1.0/Request/../blib/arch/auto/libapreq
Writing Makefile for Apache::Request
Warning: -L../blib/arch/auto/libapreq changed
to -L/root/.cpan/build/libapreq-1.0/Cookie/../blib/arch/auto/libapreq
Writing Makefile for Apache::Cookie
Writing Makefile for libapreq
cp libapreq.pod blib/lib/libapreq.pod
cp lib/Apache/libapreq.pm blib/lib/Apache/libapreq.pm
make[1]: Entering directory `/root/.cpan/build/libapreq-1.0/c'
cc -c -I/usr/lib/perl5/auto/Apache/include -I/usr/lib/perl5/auto/Apache/incl
ude/modules/perl -DDEBIAN -fno-strict-aliasing -I/usr/local/include -D_LARGE
FILE_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -O2 -DVERSION=\"0.10\" -DXS_VERSION=\"0
..10\" -fPIC -I/usr/lib/perl/5.6.1/CORE apache_request.c
In file included from apache_request.c:59:
apache_request.h:5: httpd.h: No such file or directory
apache_request.h:6: http_config.h: No such file or directory
apache_request.h:7: http_core.h: No such file or directory
apache_request.h:8: http_log.h: No such file or directory
apache_request.h:9: http_main.h: No such file or directory
apache_request.h:10: http_protocol.h: No such file or directory
apache_request.h:11: util_script.h: No such file or directory
make[1]: *** [apache_request.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/root/.cpan/build/libapreq-1.0/c'
make: *** [subdirs] Error 2
/usr/bin/make -- NOT OK
Running make test
Can't test without successful make
Running make install
make had returned bad status, install seems impossible

Jeg tror det er min perl_mod der er fejlen, men jeg kan ikke helt forstå da
den er installeret med apt-get og alle anbefalet pakker til den er
installeret... Der skulle vel ikke lige være en eller anden venlig fetter,
som lige kender problemet.

Venlig hilsen

Esben

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-11-02 22:51

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> writes:

> Når jeg prøver at installere Apache::Request i CPAN, laver den denne fejl:
>
> CPAN.pm: Going to build J/JI/JIMW/libapreq-1.0.tar.gz

> apache_request.h:5: httpd.h: No such file or directory

Det lyder som om headere til apache ikke er installeret - mon ikke du
kan finde en passende pakke med apache-headere i din distribution
(apache-dev under debian)?

/Rasmus

Hidden DOS secret:
add BUGS=OFF to your CONFIG.SYS

Fra : Esben Laursen

Dato : 27-11-02 21:32

> Det lyder som om headere til apache ikke er installeret - mon ikke du
> kan finde en passende pakke med apache-headere i din distribution
> (apache-dev under debian)?

Perfekt, nu virker det!!!

Hvordan kunne du se det??? Nogen gode hints?

Esben

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-11-02 22:24

> Hvordan kunne du se det??? Nogen gode hints?

Som nævnt andetsteds: httpd.h -> httpd -> webserver -> apache

Herefter "apt-cache search apache". Et ganske hurtigt kig giver:

apache-dev - Apache webserver development kit

/Rasmus

I am free of prejudices. I hate everyone equally.

Fra : Esben Laursen

Dato : 28-11-02 00:39

> Som nævnt andetsteds: httpd.h -> httpd -> webserver -> apache
>
> Herefter "apt-cache search apache". Et ganske hurtigt kig giver:
>
> apache-dev - Apache webserver development kit

fair nok, jeg bukker mig i støvet =)

Esben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-11-02 21:42

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]

[...]

On Wed, 27 Nov 2002 21:32:24 +0100, Esben Laursen wrote:

> Hvordan kunne du se det??? Nogen gode hints?

[... snuppet ned fra øverst:]

>>> apache_request.h:5: httpd.h: No such file or directory

httpd.h lyder som noget fra en httpd - altså en webserver; Apache!

Mvh.

--
"Limonès, c'est nous" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Esben Laursen

Dato : 27-11-02 21:46

> httpd.h lyder som noget fra en httpd - altså en webserver; Apache!

jaee, den havde jeg gættet =), men hvordan han lige kunne se at det var
apache-dev jeg manglede...

Esben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-11-02 21:57

On Wed, 27 Nov 2002 21:46:09 +0100, Esben Laursen wrote:

> jaee, den havde jeg gættet =), men hvordan han lige kunne se at det
> var apache-dev jeg manglede...

Det er det kvalificerede gæt der er den mest logiske konsekvens af det
du allerede havde gættet.

Mvh.

Fra : Esben Laursen

Dato : 27-11-02 21:53

> Det er det kvalificerede gæt der er den mest logiske konsekvens af det
> du allerede havde gættet.

Okay fair nok, takker =)

Esben