Php og frames, problem ???
Fra : Søren Golf

Dato : 25-11-02 20:04

Hej alle,

jeg har et mindre problem, som jeg overhovdet ikke forstår....

Når jeg henter følgende side frem, så får jeg kun vist den
venstre ramme i html'en

http://golf4u.dk/call.php

(kilden til php'en finder I her: http://golf4u.dk/call.html)

Men vælger jeg "vis kilde" og kopierer dette over i et nyt
dokument, så vises det korrekt. Det kan ses her:
http://golf4u.dk/call_copy_html.html

Hvad er der galt???(eller det bare min browser der fucker up??)

MVH

Søren Golf

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 25-11-02 20:46

Søren Golf wrote:

> [...]
>
> jeg har et mindre problem, som jeg overhovdet ikke forstår....
>
> Når jeg henter følgende side frem, så får jeg kun vist den

Hej Søren.
Du har sat cols="150".
d.v.s. kun en kolonne.
Prøv med "150,*"
eller endnu bedre sæt værdien til f.eks. "20%,*"
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Søren Golf

Dato : 25-11-02 21:12

Tak PReben,

Man bliver helt flov, når det er html,en man har fucket i.

mvh

Søren Golf

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 25-11-02 21:16

Søren Golf wrote:

> Tak PReben,
>
> Man bliver helt flov, når det er html,en man har fucket i.

Jeg kender godt til at overse en lille, dum detalje

I øvrigt mener jeg ikke, at der skal være <body> - tags i forb.
med <noframes> - men jeg ved ikke, om det er korrekt ?.

Læg mærke til, at jeg anbefalede dig at anvende "%" i stedet for
absolutte pixelværdier, så det forhåbentligt vil se godt ud i flere
skærmstørrelser.
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 26-11-02 09:38

On Mon, 25 Nov 2002 20:45:34 +0100, Preben Kittelmann
<fjern_dette.preben@kittelmann.dk> wrote:

>Du har sat cols="150".
>d.v.s. kun en kolonne.
>Prøv med "150,*"
>eller endnu bedre sæt værdien til f.eks. "20%,*"

20% vil da *aldrig* nogensinde være bedre end 150, når det er en menu
med fast bredde vi snakker om.

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 26-11-02 11:40

Martin Mouritzen wrote:

> 20% vil da *aldrig* nogensinde være bedre end 150, når det er en menu
> med fast bredde vi snakker om.
Vil det ikke give en bedre visning ved forskellige skærmopløsninger
at anvende "%" ?

--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-11-02 15:55

Preben Kittelmann skrev:

> Vil det ikke give en bedre visning ved forskellige skærmopløsninger
> at anvende "%" ?

Måske, det kommer an på dit design. Det vigtige er at man ikke skal
scrolle i menu'en. Hvis du sørger for at det ser ordentlig ud i 800*600,
så er der formentlig ingen ko på isen.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 26-11-02 15:57

Tonni Aagesen wrote:

> Måske, det kommer an på dit design. Det vigtige er at man ikke skal
> scrolle i menu'en. Hvis du sørger for at det ser ordentlig ud i 800*600,
> så er der formentlig ingen ko på isen.

Enig

--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 26-11-02 16:48

On Tue, 26 Nov 2002 11:40:20 +0100, Preben Kittelmann

>Vil det ikke give en bedre visning ved forskellige skærmopløsninger
>at anvende "%" ?

Nej.
Det vil tværtimod bare blive værre, da menuen vil stå og blive
breddere/mindre selv om den ikke er bygget til det.

Jeg kan faktisk ikke lige på stående fod komme på noget tilfælde hvor
det er smart at bruge %'er i frameset.
(Derved ikke sagt at der ikke ér tilfælde hvor det kan bruges).

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 27-11-02 02:18

Martin Mouritzen wrote:

> [...]
> det er smart at bruge %'er i frameset.
> (Derved ikke sagt at der ikke ér tilfælde hvor det kan bruges).
Vil den ikke udfylde den samme %-del af skærmen ved forskellige opløsninger,
når man bruger % - ?
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 28-11-02 11:54

On Wed, 27 Nov 2002 02:17:37 +0100, Preben Kittelmann
<fjern_dette.preben@kittelmann.dk> wrote:

>Vil den ikke udfylde den samme %-del af skærmen ved forskellige opløsninger,
>når man bruger % - ?

Jo, men det er da heller ikke hensigtsmæssigt.

Så er det jo kun det frame menuen er i, der vil blive skaleret, selve
knapperne/teksen osv. vil ikke skalere med, og det vil bare resultere
i at det ser dumt ud.

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 28-11-02 12:21

Martin Mouritzen wrote:

> Så er det jo kun det frame menuen er i, der vil blive skaleret, selve
> knapperne/teksen osv. vil ikke skalere med, og det vil bare resultere
> i at det ser dumt ud.
Det er ikke noget, som jeg har eksperimenteret med,
da jeg "kun" har en 15" skærm, og derfor holder mig
til en opløsning på 800*600.

Jeg har dog set en "firmaside", hvor menuen og designet var
"pixelbaseret" til en højere opløsning.
Resultatet var en horisontal scrollbar i indholdsframen.
Ikke rar at læse, men det er heldigvis ændret nu.

--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 28-11-02 14:32

On Thu, 28 Nov 2002 12:20:53 +0100, Preben Kittelmann
> [...]

>"pixelbaseret" til en højere opløsning.
>Resultatet var en horisontal scrollbar i indholdsframen.
>Ikke rar at læse, men det er heldigvis ændret nu.

Hvis du laver pixelbaseret, vil du netop undgå scrollbars.

Forestil dig at jeg laver en menu i en høj opløsning som svarer til
10% for at det ser pænt ud. Hvis jeg så kører en lavere opløsning vil
noget af menuen være væk, fordi vi snakker om procent.
Hvis vi havde snakket pixel vil menuen være samme størrelse på alle
skærme.

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 28-11-02 15:49

Martin Mouritzen wrote:

> [...]
> noget af menuen være væk, fordi vi snakker om procent.
> Hvis vi havde snakket pixel vil menuen være samme størrelse på alle
Jeg vil prøve at lege lidt med det på et senere tidspunkt.
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk