RAM blok størrelse
Fra : -Martin S.-

Dato : 25-11-02 17:52

Jeg skal have købt 512 Mb PC2700-RAM, højest sandsynligt noget Samsung 6
ns., men er det bedst at købe én 512 Mb-blok eller 2 stk. 256 Mb-blokke?

/Martin

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-11-02 17:56

> Jeg skal have købt 512 Mb PC2700-RAM, højest sandsynligt noget Samsung 6
> ns., men er det bedst at købe én 512 Mb-blok eller 2 stk. 256 Mb-blokke?

Om ikke andet sparer du en slot - hvilket er praktisk, hvis du har købt for
lidt - eller bare vil udvide senere.

Fra : -Martin S.-

Dato : 26-11-02 08:32

Henrik Steen Larsen wrote:
> Om ikke andet sparer du en slot - hvilket er praktisk, hvis du har
> købt for lidt - eller bare vil udvide senere.

Okay, jeg troede måske at der kunne være hastighedsforskel... f.eks. at én
blok var hurtigere end 2 eller sådan noget.

/Martin

Fra : Leony

Dato : 26-11-02 10:28

"-Martin S.-" <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg troede måske at der kunne være hastighedsforskel... f.eks.
> at én blok var hurtigere end 2 eller sådan noget.

Hvis der er så er det nok så minimalt at du ikke vil mærke det o praksis. Du
kan prøve at læse denne her:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/i845ddr-02.html#one_or_two_modules
Bemærk at det måske ikke er det chipset du har som er beskrevet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/