hvilken Router skal jeg vælge?
Fra : madsen

Dato : 25-11-02 16:00

Jeg har i øjeblikket TDC ADSL med dynamisk ip.
jeg kunne godt tænke mig en router så jeg kan hoste min egen hjemmeside og
eventuelt min egen mailserver. Men hvad skal jeg vælge, jeg vil gerne ha at
der er indbygget firewall men det vigtiste er nok at den er nem at sætte op
da jeg aldrig har prøvet det. jeg har tænkt på en d-link di-604 men nok mest
fordi den har en fornuftig pris for jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal kikke
efter.
nogle forslag? hvad skal jeg kikke efter?
TAK
Madsen

Fra : Calle.

Dato : 25-11-02 16:48

madsen wrote:
> [...]
> jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal kikke efter.
> nogle forslag? hvad skal jeg kikke efter?

Jeg har d-link 804 til 500,- den kører fint med http og FTP server og det
hele.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-02 20:46

> [...]
kikke
> efter.
> nogle forslag? hvad skal jeg kikke efter?

Hvis du alligevel skal have en server kørende, hvad så med også at bruge den
som router? Hvis det skal være nemt så tjek www.e-smith.org

Jeg overvejer nemlig selv at prøve det (eller en anden linux/BSD) her en
gang efter jul.

www.pcworld.dk har skrevet en lille installerings guide til e-smith, hvor du
også kan læse lidt om hvad den kan.

mvh Frank

Fra : Bent Nielsen

Dato : 27-11-02 17:32

madsen skrev:

> [...]
> efter.
> nogle forslag? hvad skal jeg kikke efter?
Longshine ADSL router m. 4 port switch
http://www.multitech.dk/mysqlshop/varedetalje.asp?varenr=NET2568

Denne kan også klare dette.

--