Opsigelsesfrist, Tiscali ADSL
Fra : Anders Petersen

Dato : 25-11-02 15:16

Jeg er nu blevet så træt af Tiscali og i særdeleshed deres
regnskabsafdeling/kundeservice (eller mangel på samme), at jeg har
besluttet at skifte udbyder.

Jeg har imidlertid ikke lige papirerne, og dermed betingelserne, ved
hånden, men mener at kunne huske, at der er en vis opsigelsesfrist,
muligvis afhængig af perioden.

Kan nogen huske eller henvise til betingelserne (har ikke kunnet finde dem
på tiscali.dk), og evt. bidrage med gode råd ifm. en opsigelse hos Tiscali.

Andetsteds i gruppen har jeg kunnet læse, at alt fra anbefalede breve til
advokattrusler lader til at være nødvendigt for ikke at få penge til at
ligge hos Tiscali, men hvad er smartest; at sige det op shsm., eller ender
jeg alligevel i ballade med perioder, og kan jeg overhovedet forvente at få
dem til at sende en regning på det rigtige beløb?

Erfaringer/gode råd modtages med tak.

Mvh.

Anders

Fra : Peder

Dato : 25-11-02 15:39

>Erfaringer/gode råd modtages med tak.

Der er 1 måneds opsigelse hos Tiscali. Jeg vil anbefale at du opsiger
din forbindelse så det passer med en regningsperiode. Da jeg opsagde
min linie (Jeg fik den overført til CC) var det helt umuligt at få
tilsendt en korrekt regning uanset hvem jeg talte med. Min opsigelse
blev registreret hos Tiscali for 1,5 måned siden, men jeg har stadig
ikke modtaget en skriftlig bekræftelse på det. Til gengæld har jeg
fået besked på at sende routeren tilbage (hvilket jeg har gjort i dag
som rekomanderet pakke). Jeg kan kun ønske dig held og lykke med
opsigelsen (du får brug for det ).

-Peder

Fra : Anders Petersen

Dato : 25-11-02 15:58

> Til gengæld har jeg
> fået besked på at sende routeren tilbage (hvilket jeg har gjort i dag
> som rekomanderet pakke). Jeg kan kun ønske dig held og lykke med
> opsigelsen (du får brug for det ).

Tak :)

Tror jeg vil vove pelsen og vente med at betale en netop modtaget regning
til jeg får bekræftelsen, og samtidig udbede mig en regning på det helt
rigtige beløb.... Kan ikke overskue at skulle have mine penge liggende i
deres kagekase i en 3-4 måneder...

/Anders

Fra : Peder

Dato : 25-11-02 19:07

> [...]
>til jeg får bekræftelsen, og samtidig udbede mig en regning på det helt
>rigtige beløb.... Kan ikke overskue at skulle have mine penge liggende i

Den skal sendes til:

Tiscali A/S
Industribuen 5E
2635 Ishøj

Men som Rudi også nævner så skal der også skrives et
returneringsnummer på. Jeg fik mit med den mail der fortalte hvor
routeren skulle sendes hen. Hvis det ikke er med går de i panik og kan
ikke finde ud af hvem routeren kommer fra. På trods at det meget bøvl
er jeg nu MEGET glad for at jeg droppede Tiscali til fordel for CC.
Jeg opsagde min linie da latency 'en lå ALT for højt i over en måned
uden at Tiscali havde gjort noget (ikke engang de sager jeg havde fået
oprettet hos Tiscali var blevet åbnet). Samme øjeblik CC havde
overtaget linien faldt latency'en til det halve .

-Peder

Fra : Anders Petersen

Dato : 27-11-02 20:09

> Den skal sendes til:
>
> Tiscali A/S
> Industribuen 5E
> 2635 Ishøj

Det er routeren, right? Og det står vel under alle omstændigheder i det
brev jeg sikkert får før bekræftelsen på opsigelsen :) Men hvor sender jeg
selve opsigelsen hen? Deres kundeservice opgiver en adresse, men blot for
en god ordens skyld (ja, jeg stoler ikke så meget på dem efterhånden), hvor
har I andre sendt jeres hen - og hvordan? Anbefalet brev - kan mn bevise,
at det er en opsigelse man har sendt?

/Anders

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-11-02 20:58

Hej Anders Petersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er routeren, right?

Jo.

> Men hvor sender jeg selve opsigelsen hen?

Til deres almindelige adresse:
<http://om.tiscali.dk/kontakttiscali.php>

> Deres kundeservice opgiver en adresse

Brug under alle omstændigheder denne når du alligevel har den.

> (ja, jeg stoler ikke så meget på dem efterhånden)

Hvornår har kundeservice løjet om, hvor noget skal sendes hen?

> Anbefalet brev - kan mn bevise, at det er en opsigelse man har
> sendt?

Anbefalede breve er et overvurderet produkt. Tag en kopi af dit brev og
post det som et almindeligt men fra et posthus, hvor du forinden
udfylder en af deres kvitteringsformularer (som posthusmedarbejderen
stempler kvit og frit).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peder

Dato : 28-11-02 10:11

> [...]
>post det som et almindeligt men fra et posthus, hvor du forinden
>udfylder en af deres kvitteringsformularer (som posthusmedarbejderen

Ved et anbefalet brev kan du vel kun bevise at du har sendt et brev og
at Tiscali har modtaget det. Ved brug af den postkvittering Rudi
nævner går jeg udfra at man kun kan bevise at man har sendt noget til
Tiscali, men de kan til enhver tid nægte at have modtaget noget. Jeg
sendte selv min opsigelse med en postkvittering, mens jeg sendte
routeren som anbefalet pakke... den er nemlig for dyr at erstatte
hvis Tiscali laver endnu en fejl når de modtager den .

-Peder

Fra : Benny Sorensen

Dato : 03-12-02 13:00

> [...]
> post det som et almindeligt men fra et posthus, hvor du forinden
> udfylder en af deres kvitteringsformularer (som posthusmedarbejderen

Nej, det koster 5 kr. at stemple kvitteringen.
Du får en kvittering på at brevet er sendt! Men du får ikke en kvittering på
at Tiscali har modtaget den!
Men der er jo ingen grund til at få kvittering.

Tiscali er fejlfrie. Alle breve bliver registreret. Der går ingen breve tabt
hos Tiscali.
Og de svarer vistnok med det samme, når man henvender sig!

Ellers kan man bare ringe til deres kunderservice - man kommer igennem med
det samme!

Hvis nogen med deres sager kan bevise det modsatte så mail til mig på:
formotis@hotmail.com

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-12-02 17:48

Hej Benny Sorensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, det koster 5 kr. at stemple kvitteringen.

O.k., jeg troede egentlig, det var gratis. Men det er trods alt stadig
væsentlig billigere end et anbefalet brev.

> Du får en kvittering på at brevet er sendt! Men du får ikke en
> kvittering på at Tiscali har modtaget den!

Man kan nægte at modtage et anbefalet brev (omend det er ret hypotetisk
i det aktuelle tilfælde), man kan ikke nægte at modtage et alm. brev.

Jeg ved ikke, om det stadig er tilfældet, men engang var det sådan, at
hvis man kunne bevise, man havde sendt et brev til NN (med korrekt navn
og adresse), havde NN juridisk også modtaget det (i.e. bevisbyrden for
det modsatte var hos NN).

(Det skulle vel egentlig futtes til juragruppen, men jeg følger den
ikke, hvorfor jeg undlader).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-12-02 20:17

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:

> Man kan nægte at modtage et anbefalet brev (omend det er ret hypotetisk
> i det aktuelle tilfælde), man kan ikke nægte at modtage et alm. brev.

Nææ men der er jo ingen garenti for at det er nået frem.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-12-02 22:34

Hej Martin Schultz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nææ men der er jo ingen garenti for at det er nået frem.

Nej, men som jeg skrev i resten af selvsamme indlæg -
<news:Xns92D9B504E1719RudiStegen@dknews.tiscali.dk> - er det så vidt
vides tæt på.

Og skal man helt derud, hvor alt skal være 100% beviseligt, kan
modtageren af et anbefalet brev såmænd endda både kvittere og alligevel
påstå, brevet blot indeholdet et stykke blankt papir. Til syvende og
sidst er det hele et spørgsmål om, hvem der skønnes at tale sandt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Ravn

Dato : 03-12-02 23:37

On Tue, 3 Dec 2002 12:59:35 +0100, "Benny Sorensen"
<beny_sorensen@hotmail.com> wrote:

>Ellers kan man bare ringe til deres kunderservice - man kommer igennem med
>det samme!
>

>Hvis nogen med deres sager kan bevise det modsatte så mail til mig på:
>formotis@hotmail.com

Hvorfor både ovenstående email-adresse og denne,
cjt(slet_dette_i_parantes_tak)@callisto.dk, som du nævner i et andet
indlæg i dk.edb.internet.udbydere?
Michael Ravn

Fra : Jesper

Dato : 25-11-02 16:19

Til gengæld har jeg
> fået besked på at sende routeren tilbage (hvilket jeg har gjort i dag
> som rekomanderet pakke). Jeg kan kun ønske dig held og lykke med
> opsigelsen (du får brug for det ).

Jeg har opsagt min forbindelse pr. 31/12-02 - og endda blevet ringet op for
at høre om jeg var utilfreds eller noget af en Tiscali medarbejder.
Tilgengæld har jeg ingenting modtaget fra Tiscali - bekræftigelse eller
noget. Jeg har derimod modtaget en regning for perioden efter d. 31/12-02 -
så kom ikke her og sig at deres regnskabsafdeling ikke fungerer De
skal da nok sørge for at sende regninger ud - det er vel hovedformålet?

Mvh
Jesper

PS. Til hvilken adresse skulle du sende routeren - jeg flytter nemlig en md.
tidligere end forventet og skal derfor snart indsende routeren. Man kan ikke
komme igennem på telefonerne så det er ikke til at finde ud af.

Belært af tidligere slåskampe med Tiscali, sender jeg nu anbefalede breve
til Tiscali, det er min eneste dokumentation for at jeg har sendt noget til
dem, på de rette tidspunkter.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-11-02 18:18

Hej Jesper, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> PS. Til hvilken adresse skulle du sende routeren

Egentlig til Ishøj vistnok (Tiscali A/S, Industribuen 5 E, 2635 Ishøj).
Men hvis du blot sender den til deres normale adresse, smides den
automatisk videre af Post Danmark.
Men husk du skal have et RMA-nummer at påføre (som sidste linje på
adresseblanketten)

> Man kan ikke komme igennem på telefonerne så det er ikke til at
> finde ud af.

Jeg tror, det var i fredags, at gennemsnitsventetiden på Kundeservice
tilfældig blev oplyst. Den var selvsamme dag 5 minutter og nogle få
sekunder.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper

Dato : 25-11-02 20:42

> Jeg tror, det var i fredags, at gennemsnitsventetiden på Kundeservice
> tilfældig blev oplyst. Den var selvsamme dag 5 minutter og nogle få
> sekunder.

Idag blev man smidt af med en venlig hilsen om at de ikke havde tid til at
snakke med en. Gad vide om de tæller den slags med i deres ventetids
statistikker (og hvordan),

mvh
Jesper

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 25-11-02 21:18

On Mon, 25 Nov 2002 20:42:01 +0100,
Jesper <jesper.hansen4@e-box.dk> wrote:

> Idag blev man smidt af med en venlig hilsen om at de ikke havde tid til at
> snakke med en. Gad vide om de tæller den slags med i deres ventetids
> statistikker (og hvordan),

Ja, så kan man jo hurtig få ventetiden ned på 0 minutter.

--
Vil du afspille de CDere og DVDere du køber nu på dine fremtidige afspillere
uden at bryde loven så skriv under:

http://www.digitalforbruger.dk

Fra : Benny Sorensen

Dato : 03-12-02 13:03

Til gengæld laver Tiscali ingen alvorlige fejl med deres fakturaer

Kan du bevise det modsatte - så mail mig på: formotis@hotmail.com