File objekt og netværkspath
Fra : Martin Kjelsmark

Dato : 25-11-02 14:52

Hej,

Jeg har uden held forsøgt at finde information på et diskdrev på
netværket, vha. nedenstående kode:

<%
Dim fs, d, n
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set d=fs.GetDrive("\\server\c$")
Response.write "Fri diskplads: " & d.FreeSpace/1000000 &" mb"
set d=nothing
set fs=nothing
%>

Dette giver følgende fejl:
Microsoft VBScript runtime (0x800A004C)
Path not found

Den godtager åbenbart ikke: \\server\c$

Hvordan skal dette løses?

mvh
Martin Kjelsmark

Fra : René Jensen

Dato : 25-11-02 16:18

Martin Kjelsmark wrote:
> Den godtager åbenbart ikke: \\server\c$

Uden at have prøvet det, så kunne det tyde på at du ikke har rettigheder
til at se indholdet af \\server\c$ - som en standard deling, der sker i
Windows NT/2000/XP, og derfor skal man have administrator rettigheder,
ønsker du virkelig at oprette en deling, som viser indholdet, bliver du
nok nød til at lave en ny deling med de respektive rettigheder.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-11-02 18:13

"Martin Kjelsmark" <martin@kjelsmark.dk> wrote
> Jeg har uden held forsøgt at finde information på et diskdrev på
> netværket, vha. nedenstående kode:

Den bruger som ASP kører som(IUSR_<maskinnavn>) har sandsynligvis ikke
rettigheder til at se netværksdrevet derfor skal du enten give den disse
rettigheder eller evt. bruge en netværksbruger som IIS bruger.

> Dette giver følgende fejl:
> Microsoft VBScript runtime (0x800A004C)
> Path not found
>
> Den godtager åbenbart ikke: \\server\c$

hvis IUSR har rettigheder og det stadig ikke virker kan du jo evt. prøve at
Mappe drevet først altså noget ala:

<%
Dim objNet
Set objNet = CreateObject("Wscript.Network")
objNet.MapNetworkDrive "Z:", "\\server\c$"

Dim fs, d, n
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set d=fs.GetDrive("Z:")
Response.write "Fri diskplads: " & d.FreeSpace/1000000 &" mb"
set d=nothing
set fs=nothing

objNet.RemoveNetworkDrive "Z:"
Set objNet = Nothing
%>

Dog burde det ikke være nødvendigt at mappe det først, da GetDrive burde
kunne forstå netværksstier
--
Jakob Andersen

Fra : Martin Kjelsmark

Dato : 27-11-02 09:06

Hej,

Tak for svarene. Jeg startede med at oprette en netværksbruger med
administrator rettigheder. Denne tilføjede jeg "Account used for
anonymous access". Herefter kørte jeg nedenstående script.

> [...]
> Set d=fs.GetDrive("Z:")
> Response.write "Fri diskplads: " & d.FreeSpace/1000000 &" mb"

Det gav følgende fejl:

WSHNetwork.MapNetworkDrive error '80070005'
Access is denied.
line 4

mvh
Martin Kjelsmark